A magyar vállalkozások 99 százaléka a mikro-, kis- és középvállalkozás kategóriájába esik, ennek a rétegnek a megerősítését célozza az a kkv-stratégia, amelyet az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) közösen készít.
A cégek problémáinak felmérésére öthetes országjáró fórumot szerveztek, nagyjából ezer vállalkozóval beszéltek a nehézségekről, és megoldási lehetőségeket is beépítenek a 2030-ig szóló stratégiába. Parragh László, az MKIK elnöke kiemelte, hogy a digitalizáció, az informatika fejlődése, a termelékenység növelése, az üzleti modellek átalakulása, a generációváltás, az integrálódás a globális értékláncokba, a beszállítói láncok megfelelő kihasználása és az exportpiacra való termelés mind nagy kihívás a kkv-k számára. Továbbá fel kell készülniük egy potenciális világgazdasági lassulásra – tette hozzá.
A vállalkozók szerint nagyok a rájuk nehezedő adó- és adminisztrációs terhek. György László, az ITM gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára elmondta, már eddig is csökkentek a terhek, de látják, hogy a részcélok teljesülésére szigorú szabályokat alkot a kormány, ezért létrehoznak egy munkacsoportot a problémák kezelésére. Hozzátette: az idén egy átlagos magyar vállalkozás adóterhe már csupán 36 százalék, és ha a szociális hozzájárulási adó 11,5 százalékra csökken, néhány éven belül 30 százalék körül lehet.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.