A közlekedéspolitika aktualitásairól, a közlekedésfejlesztéssel és az autóbuszos személyszállítással összefüggő innovációkról és kormányzati intézkedésekről Érsek István közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár számolt be. A magyar közlekedési szakpolitika központi elemei a hazai piac védelme, valamint a versenyképesség erősítése. A legfontosabb kihívásnak a közlekedési szektorban megjelenő technológiai fejlődésre való reagálást tekinti, amelyre az államnak és a piacnak is kiemelt figyelmet kell fordítania. A kormányzat aktívan készül az automatizációra, a cél a munkahelyteremtés és a foglalkoztatás fenntartása az új technológiák nyújtotta lehetőségek között.
Az automatizáció és a mesterséges intelligencia elterjedésének hatása hullámokban érvényesül, 2030-ra várható a vezető nélküli járművek nagy százalékú elterjedése.
A közúti úthálózat fejlesztése kapcsán Érsek István elmondta, 2024-ig a tervezett közútfejlesztési projektkeret 3200 milliárd forint. Stratégiailag a Magyar Falu Programhoz kapcsolódó mellékutak és helyi utak felújítása, valamint a megyeszékhelyek, kiemelt térségek bekötése a gyorsforgalmi úthálózatba két kiemelten fontos terület. A közösségi közlekedési hálózat fejlesztése kapcsán a kormányzati intézkedések az egységes alapelvek mentén kialakított integrált megoldásokat helyezik fókuszba, ennek a legfontosabb elemei az indokolatlanul párhuzamos kapacitások megszüntetése a vasúti és az autóbuszos alágazatokat összehangolva, a Helyközi Közösségi Közlekedési Információs Rendszer (HKIR) bevezetése, átlátható tarifa- és egy valóban utasbarát rendszer kialakítása.
Érsek István kitért a jelenleg pilot fázisban lévő, innovatív jármű alapú iskolabusz hálózat kialakításának legfontosabb elemeire is, a szolgáltatást három tankerületben – Budapest II. kerület, Debrecen, Kecskemét – fogják tesztelni.
Dr. Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója kiemelte: „Az elmúlt években a turizmus folyamatos fejlődése tapasztalható, ami abban is megmutatkozik, hogy a vendégéjszakák száma az utóbbi két évben mintegy 10-10 százalékkal haladta meg az előző évit. A stratégiai ágazattá vált turizmus fejlődését fontos, hogy a közlekedési infrastruktúra is lekövesse, biztosítva ezzel a magas szintű mobilitást.” A vidéki turisztikai desztinációk fejlődése érdekében a következő évtizedben a kormányzat 828 milliárd forint forrást szán a magyar turizmus kifejezetten Budapesten kívüli fejlesztéseire. Jelenleg a
magyar GDP 11 százalékát a turizmus adja, az ágazat a magyar GDP növekedésének duplájával nő évente, s a szektor 400 ezer embernek biztosít munkalehetőséget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.