Egy év alatt 20 milliárd forinttal bővült a magyar barkácspiac, amelynek a forgalma tavaly elérte a 160 milliárd forintot.
A szektor több mint 90 százaléka három nagy szereplő, az OBI, a Praktiker és a Bauhaus kezében van.
Az építőipar felfutása kevésbé hat az ágazatra, mint amennyire a beruházókra vagy a kivitelező cégekre. A szektort sokkal inkább a felújítások húzzák, a legkeresettebb termékcsoportok a lakberendezési termékek, a kerti bútorok, a padlólapok és a szaniteráruk. A Blokkk.com elemzése szerint a kereskedelmi költések nagy része az élelmiszerboltok kasszáit gazdagítja, második helyen viszont már az építőanyag- és a barkácspiac áll, a harmadikon pedig a kozmetikumok piaca.
A lakáspiac várható gyorsulása az idén a bútor-, a lakásfelszerelés-, valamint az építőanyag-piacon generálhat további költéseket.
Bagaméri László, a Praktiker értékesítési igazgatója szerint a társaságuk piaci részesedése immár 35-36 százalékra tehető. A Világgazdaságnak kifejtette, hogy a plázastop miatt nem tudnak idehaza további áruházakat nyitni, de arra az esetre, ha enyhülne a szabályozás, rajtra kész állapotban vannak, további két-három egységgel bővítenének, és határon túli expanzióban is gondolkodnak. A húsz áruházzal rendelkező Praktiker tavaly 20 százalékos bővüléssel 57,1 milliárd forint árbevételt ért el, amelynek 7 százalékát az online csatorna adja. A lánc 24 ezer terméket kínáló webáruháza a tizenöt legnépszerűbb hazai e-kereskedelmi platform egyike – ezt már Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója mondta. Tavaly 6 millióan vásároltak a barkácsüzletláncnál, az átlagos kosárérték 9200 forint volt.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.