A Magyar Suzuki Zrt. erős évre számít az idén is, a piaci igényekre reagálva 185 ezer autó gyártását tervezi Esztergomban, megemelve az eredeti, 179 ezer darabos gyártási tervet – jelentette ki Josinobu Abe vezérigazgató egy sajtótájékoztatón. Jelezte:
növekedést terveznek az értékesítésben is, ebben nagy szerep jut a márka Esztergomban gyártott, nemrégen megújult SUV-jának, a Vitarának.
Josinobu Abe bejelentette, hogy a Magyar Suzuki lett 2019 áprilistól az anyacég európai pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-ellátó központja, ez 80 új állást teremt a cégnél.
A sajtótájékoztatón elhangzott, a Magyar Suzuki Zrt. 2018-ban több mint 172 ezer járművet gyártott Esztergomban, ennek túlnyomó része, mintegy 122 ezer darab Vitara volt, a többi S-Cross. Tavaly a járműgyártó cég 171 885 autót adott el 123 országban, az értékesítés 87 százaléka volt export.
A Magyar Suzuki nettó árbevétele 2018-ban 1,953 milliárd euró volt a 2017. évi 2,1 milliárd euró után. Ebből a belföldi árbevétel 280,4 millió eurót tett ki, 18,6 százalékkal bővülve. Az adózás előtti eredmény tavaly elérte a 82 millió eurót, némileg elmaradva a 2017. évi 90,8 millió eurótól.
A cég vezetői emlékeztettek arra, hogy a Suzuki megtelepedése óta 1,79 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ebből 267 millió eurót az utóbbi öt évben. Megjegyezték, hogy a cég eddig működése alatt nem fizetett osztalékot, nyereségét a beruházások finanszírozására fordította. Az idén mintegy 100 millió eurót terveznek gyármodernizációra, technológiai fejlesztésre fordítani.
A Magyar Suzuki 240 beszállítóval működik együtt, 30 százalékuk magyar partner.
A vezérigazgató kiemelte, hogy a Suzuki immár három éve vezeti a magyarországi újautó-eladási listát. Az operatív igazgató ismertetése szerint tavaly Magyarországon 19 292 új Suzukit regisztráltak, 27 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Eközben a teljes magyar piac növekedése 17 százalékos volt. A márka eladásainak 58 százalékát tette ki a Vitara modell. A Suzuki részesedése a magyar újautó-piacon tavaly ezzel 14,12 százalékos volt.
A növekedési várakozásokat alátámasztják az idei adatok: az első öt hónapban 9075 Suzuki kelt el, ezzel a márka részesedése 14,9 százalékra nőtt a magyar piacon.
A cég vezetői a sajtótájékoztatón a következő időszak fő feladatának nevezték, hogy a márka megfeleljen az új európai emissziós követelményeknek. Ehhez a Suzuki járműveinél 20 százalékkal kell csökkenteni a károsanyag-kibocsátást – jelezték. Sort kell keríteni az alternatív meghajtású járművek bevezetésére is – fogalmaztak, hozzátéve: ezek fejlesztés alatt vannak, illetve egyes modellek már elérhetők.
Jól teljesített Magyarországon tavaly a Suzuki hajómotor üzletága is, ez a divízió tavaly 1484 hajómotort adott el. A motorkerékpár üzletág értékesítése 23 százalékkal bővült.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.