BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Előny a marketinges munkánál a projekt menedzsment ismerete

Egy friss felmérés szerint a cégek vezetői leginkább azt szeretnék, hogy a marketingesek otthon legyenek stratégiai tervezésben, az értékesítés területén és meg tudják határozni a 4P kommunikációs mixet

A Paylab Data Research marketing szakemberek munkaerőpiaci helyzetét elemezte 5 közép-európai országban, köztük Magyarországon is.

A felmérésből kiderült, hogy a munkaadók számára vonzó marketingesek ma már nem csak kiváló kommunikációs készségekkel rendelkeznek, jó értékesítők és otthon vannak a digitális csatornák kezelésében, hanem értenek a projekt menedzsmenthez, pszichológiai ismereteik vannak, valamint ismerik a viselkedési közgazdaságtant is.

Marketing és kommunikációs területek, melyek a fontosak abból a szempontból, hogy vonzó maradjon, illetve vonzóvá váljon a munkáltatók számára

 

A felmérés szerint a szakmabeliek számára ma a legfontosabb a digitális marketing.

A munkaadók által előnyben részesített marketing és kommunikációs területek

Forrás: Playlab

A felsővezetés azonban leginkább azt szeretné, hogy a marketingesek otthon legyenek stratégiai tervezésben, az értékesítés területén és meg tudják határozni a 4P kommunikációs mixet.

A menedzsment számára fontos továbbá a márkaépítés, a célcsoport meghatározása és a piackutatás is.

A marketing egyéb területei, mint például a felhasználói élmény, a közösségi média menedzsment, a rendezvényszervezés, a szövegírás vagy éppen a médiavásárlás a lista hátsó felében helyezkednek el, a vezetők ezeket inkább támogató területeknek tekintik.

A projektmenedzsment fontossága

A munkaadók számára az is fontossá vált, hogy a marketingesek ismerjék a projektmenedzsment egyes fázisait és törvényeit.

A munkafolyamatok közül éppen a projektmenedzsment tesz vonzóvá egy marketingest a munkaadók számára a válaszadók 38 százaléka szerint. További 30 százalék szerint népszerű munkafolyamat a marketingen belül az üzletfejlesztés – vagyis új üzleti modellek létrehozása, illetve a meglévők fejlesztése. A válaszadók negyede szerint pedig minden marketingesnek otthon kell lennie a nyilvános beszéd és a prezentáció területén.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.