Megjelent pénteken a Lánchíd környezetének megújítására vonatkozó tervek elkészítésének közbeszerzési ajánlati felhívása, amivel újabb mérföldkövéhez érkezett a fejlesztés – tájékoztatott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Közleménye szerint a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér esetében engedélyezési és kiviteli tervek, továbbá tenderdokumentáció, a József Attila utca esetében pedig megvalósíthatósági tanulmány készül.
A tervezés során biztosítani kell, hogy olyan közfunkciókkal bíró, egységes közterület és zöldfelület jöjjön létre, amely szerves részét képezi a budai Várnegyed és a Belváros gyalogos-turisztikai zónájának – írták.
A szabadidős, pihenési és turisztikai lehetőségek javítása érdekében megújulnak, könnyen elérhetővé válnak és összekapcsolódnak a gyalogos- és zöldfelületek
- közölte a BKK.
Kitértek arra is, hogy épületek előtti járdák kiszélesítését, a megmaradó útfelületeken pedig új gyalogos átkelési lehetőségek kijelölését tervezik. A terveknek a gyalogos, a kerékpáros és a közösségi közlekedés előtérbe helyezését kell szolgálniuk.
Ugyanakkor a járműforgalom csillapítása mellett fennmarad a Bel-Buda és a pesti belváros összekötését biztosító fontos közlekedési folyosó forgalmi szerepe
- hívták fel a figyelmet.
A BKK tájékoztatása szerint Clark Ádám téren biztosítani kell a gyalogos terek növelését és az átjárás lehetőségét minden irányba. A Széchenyi téren pedig biztosítják a Lánchíd kétszer egy forgalmi sávos megközelítését és a tér déli oldalán a József Attila utcára való közvetlen rávezetést, a körforgalom megszüntetésével együtt.
A Széchenyi tér keleti oldalán vegyes funkciójú, forgalomcsökkentett útpálya tervezése szükséges, a helyi intézmények gépjárművel való kiszolgálhatóságának fenntartásával.
A Lánchíd járdái közvetlenül kapcsolódnak majd a Széchenyi tér gyalogos zónájával és a fő gyalogos folyosókkal. Létrejöhet a Szent István Bazilika-Zrínyi Miklós utca-Lánchíd-Clark Ádám tér-budai Vár „összefüggő gyalogostengelye” – jelezték.
A Széchenyi rakpart átépítésével közvetlen gyalogos kapcsolat jöhet létre a Dunakorzó, a Kossuth Lajos tér és a Széchenyi tér között. A József Attila utca esetében tanulmányterv készül az útszakasz kétszer egy sávossá és csillapított forgalmúvá tételére.
A BKK beszámolt arról is, hogy jelenleg is tart a Lánchíd, a budai Váralagút és a Széchenyi téri villamos-közúti aluljáró kivitelezési közbeszerzési eljárás ajánlati felhívásának megjelenés előtti adminisztrációs folyamat.
Azt írták: a rövid időn belül várható megjelenést után új szakaszba lép a kivitelezés előkészítése. A 2019 őszére tervezett szerződéskötést és munkakezdést követően 30 hónap alatt fejeződnek be a munkálatok, amelyből a kelet-nyugati közúti forgalomkorlátozással járó időszak várhatóan 18 hónap lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.