Nőtt a kiskereskedelmi forgalom Németországban júniusban. A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) szerdán közzétett előzetes adatai szerint naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 3,5 százalékkal, nominális értéken pedig 3,6 százalékkal nőtt júniusban az előző hónaphoz képest.
Elemzők 0,5 százalékos havi reálnövekedésre számítottak a májusi 1,7 százalékos csökkenés után.
Ugyanakkor tavaly júniushoz képest, az árhatások kiszűrésével, 1,6 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom. Elemzők 2,7 százalékos emelkedésre számítottak a májusban mért 3,8 százalékos növekedés után.
Nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – 0,9 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest. Azonban tavaly júniusban 26, míg idén júniusban csak 24 napon voltak nyitva az üzletek.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságában az idei első félévben reálértéken 2,2 százalékkal, nominális értéken pedig 2,9 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához képest.
A német kereskedelmi szövetség (HDE) arra számít, hogy az idei egész évben 2 százalékkal, 537 milliárd euróra emelkedik a kiskereskedelmi forgalom értéke.
Alapvetően az internetes kiskereskedelem bővülése hajtja a növekedést.
A német gazdaság teljesítményét a belső kereslet és fogyasztás határozza meg, mivel korábbi hagyományos motorját, az exportot erős ellenszelek hátráltatják. A kereskedelmi konfliktusok, a Brexit és a világgazdaság gyengesége egyaránt visszafogja a német termékek iránti külső keresletet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.