Növekszik az érdeklődés a hét üléses modellek iránt a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásának bevezetése óta. A JóAutók.hu adatai alapján júliusban 65 százalékkal bővült az olyan szalonautók iránti érdeklődés, amelyekre felvehető a támogatás. Ugyanakkor az érintett kategória használt modelljeit is 18 százalékkal többen tekintették meg a vizsgált időszakban, ami jól mutatja, hogy a szegmens iránt egységesen fokozza az érdeklődést az állami program. Ennek oka egyrészt az lehet, hogy a támogatásban érintettek összehasonlító információkat gyűjtenek, másrészt a hét üléses használtak iránt érdeklődők aktivitását is erősíthette a júliustól induló változás.
A fokozódó érdeklődés mellett ritkán látható változást is hozott a családi autókedvezmény bevezetése: öt százalékkal csökkent a legkeresettebb 25 használt hét üléses autó átlagára a júliusi bevezetést követően. Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója szerint a piac gyorsan reagált a támogatás bevezetésére, és az adatok azt mutatják, hogy az új autók beszerzésével egy időben megjelennek a piacon a használtak, leszorítva ezzel a kategória átlagárát. Ez jó hír azoknak, akik amúgy is ebben a kategóriában kerestek használt autót, hiszen most a támogatás nélkül is kifoghatnak egy-egy remek ár-érték arányú modellt.
Állami támogatással vásárolható családi autók népszerűsége /JóAutók.hu – TOP 10, 2019. augusztus/
Az előzetes várakozásoknak megfelelően a hét üléses szegmensben az érdeklődés főként az olcsóbb és középkategóriás modellek iránt erős. Halász Bertalan szerint miközben a támogatás bevezetése előtti, tájékozódó időszakban felső árkategóriás autó is volt a legnépszerűbbek között, a tényleges vásárlási döntés meghozatalakor már az olcsó- és középkategóriás modellek a legkeresettebbek. Nem véletlen, hogy a JóAutók.hu állami támogatással vásárolható családi autók toplistájának élén az egyik legkedvezőbb árú modell, a Citroen Berlingo szerepel. A középkategória népszerűségére pedig a második helyezett Ford S-Max és a dobogó harmadik fokára került Peugeot 5008 is jó példa. Érdekes kérdés a Dacia Lodgy szereplése, amelyik a legolcsóbb a támogatható modellek közül, viszont kiesett a toplistáról, ami magyarázható azzal is, hogy nem vehető fel rá a támogatás teljes összege. A használtautó-piactér vezérigazgatója ugyanakkor arra hívja fel a figyelmet, hogy a piaci mozgásokat és az eladási számokat hosszabb időtávon elemezve a Lodgy számos presztízsmárkát megelőzve végezhet majd a listán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.