A Magyar Posta, történetének egyik legnagyobb értékű beruházásával, több tízmilliárd forintból növeli a csomagfeldolgozás és -kézbesítés hatékonyságát – tudta meg a Világgazdaság. A komplex fejlesztést júliusban kezdték meg, és 2022 nyarán fejeződhet be, tehát három év múlva már a legmodernebb logisztikai infrastruktúrával várhatja a társaság a Black Friday akciókkal induló, megnövekedett terheléssel járó karácsonyi szezont.
A mostani beruházás horderejét mutatja, hogy a Posta több mint százötven éves történetében eddig csak kétszer fordítottak nagyobb összeget a csomagkezelés modernizációjára. Előbb 2004-ben a budaörsi csomagfeldolgozó létrehozásával, majd tavaly a Budapest IX. kerületi logisztikai központban egy automata csomagfeldolgozó rendszer üzembe helyezésével bővítették a kapacitást.
Menyhárt Zoltán, a projekt igazgatója lapunknak elmondta: a költségek kétharmadát a tervek szerint a központi csomagfeldolgozó kialakítására fordítják, a szortírozóüzem mellett pedig országszerte 23 depót alakítanak ki, 19-et vidéken, négyet a fővárosban. Az úgynevezett hub and spoke modellnek az a lényege, hogy az adott cég, jelen esetben a Magyar Posta, az áruk útjának teljes szervezésével, önálló szerződéses és felelősségi háttérrel valósítja meg a leggyorsabb célba juttatást.
A raktárépületeket három méret szerint kategorizálják: négy-négy S-es és M-es, valamint tizenöt L-es méretűt alakíthatnak ki. Első körben beszerzik a szükséges több ezer négyzetméteres ingatlanokat, majd gépesítik őket, végül pedig egy teljesen új, integrált IT-rendszert vezetnek be.
A teljes cikk a szerdai Világgazdaságban olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.