Júliusban még a véget nem érő tüntetéssorozat következményeként lanyhuló befektetői érdeklődés miatt halasztotta el ázsiai érdekeltségeinek hongkongi elsődleges tőzsdei bevezetését (IPO) a belga–brazil Anheuser-Busch InBev, mára azonban annyira konszolidálódott a helyzet, hogy mégis belevág az üzletbe. Igaz, immár az időközben jó áron értékesített ausztráliai üzletág nélkül, amelyre a japán Asahi volt vevő. A Dreher-tulajdonosa 11,3 milliárd dollárért jutott hozzá az ausztrál Carlton & United Brewerieshez, s ezzel a Heineken mögé harmadikként felléphet a legnagyobb sörgyártók képzeletbeli dobogójára.
A Carlton leválasztásával ismét előtérbe került a Budweiser Brewing Company APAC IPO-ja, amely 6,6 milliárd dolláros remélt értékét tekintve műfajában a második legnagyobb lesz az idén a Uber Technologies tavaszi, 8,1 milliárd dolláros amerikai kibocsátása után.
A Budweiser első körben 1,3 milliárd részvényt dob piacra, megcélozva a 3,45–3,83 dolláros kínálati sávot – írja a Reuters.
Ebből 4,8 milliárd dollárt tudnának behozni, de az érdeklődéstől függően még 36 százalékkal bővíthetik a felkínált részvénymennyiséget, s így már közel jutnak a 6,6 milliárdos felső határhoz. Az IPO volumenétől függően a közkézhányad 9,5 és 15 százalék között alakul majd, az ázsiai leány piaci értéke pedig 45,6–50,7 milliárd dollár körül lehet. A befolyó összeg egyébként egyenesen a hitelezőkhöz megy, az AB InBevnek ugyanis csökkentenie kell a SABMiller felvásárlásával 102,5 milliárd dollárosra duzzadt adósságállományát.
Ha a befektetők szomja megfelelőnek bizonyul, a Budweiser példáját követheti a szintén vacilláló Alibaba, amely a Kína-ellenes tüntetések miatt jegelte 15 milliárd dolláros másodlagos részvénykibocsátását, amellyel az ázsiai befektetőknek közvetlen hozzáférést biztosítana a jelenleg csak New Yorkban jegyzett részvényeinek hongkongi kereskedéséhez.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatják
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.