BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hogy állunk a hosszú távú tartalékokkal?

Az elmúlt évtizedben számos korosztályt vizsgálva komoly visszaesés mutatkozik az öngondoskodás terén – hangzott el a Megtakarítások, trendek – felelősen a jövőnkről! című konferencián.

A V4 országok lakosságának a megtakarításait vizsgálva megállapítható, hogy kevésbé dominánsak a nyugdíjalapú és az életbiztosítási megtakarítások, azonban a betétek és a hitelviszonyt megtestesítő értékpapírok tekintetében nagyobb mértékben halmoznak fel – derült ki a Bense Richárd, a Magyar Nemzeti Bank Pénztárak és közvetítők felügyeleti főosztályának vezetője.

A Világgazdaság konferenciáján Bense elmondta, hogy alacsony az önkéntes részvétel a kiegészítő rendszerekben.

A hazai penetráció 29 százalékot éri csak el, a jelenlegi tagszervezési/üzletkötési módszerekkel nem közelíthető meg a teljes lefedettség, így valószínűsíthetően a kvalifikáltabb, középkorú, tehetősebb réteg érhető el nagyobb számban.Hozzátette, hogy a sérülékeny társadalmi rétegek és fiatalok bevonása nehézkes, holott ott volna a legnagyobb szükség nyugdíjkiegészítésre.

Bense Richárd Fotó: Kallus György/VG

Hozzátette:

a lakosság életciklusa egyre jobban kitolódik, azonban a termékenységi ráta visszaesett,

amely egy globális trendbe illeszthető, valamint megemlítette azt is, hogy 2002-2018 között az számos korosztályban komoly visszaesés mutatkozik az öngondoskodás terén: ez alapján mutatkozik, hogy van egy komoly, hiányzó generáció, amely jelzi a nyugdíjpénztárak felé is, hogy kiket kell megszólítania.

Bense Richárd kitért arra is, hogy

Magyarországon az összes egészségügyi kiadás 30 százalékát közvetlenül a háztartások finanszírozzák (az EU átlag 18 százalék).

A háztartások közvetlen egészségügyi kiadásainak csökkentését leginkább ezeknek a forrásoknak az egészségpénztárak, illetve magán egészségbiztosítások felé történő terelése segítené elő.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.