A magyarországi autóipar mostanra elszívta a piacról a munkavállalók jelentős részét. Versenyképes béreket ígérnek, és igyekeznek kiegyenlíteni a munkavállalók közötti különbségeket is, legalábbis ez tűnik ki a Világgazdaság körképéből.
Az Audi Hungariánál több mint 13 ezer ember dolgozik, közülük néhány száz kölcsönzött – közölték lapunkkal. A kölcsönzöttek foglalkoztatása a piaci igényektől és az azokhoz igazított termelési programtól függ. Ezekkel a dolgozókkal az Audi partnercégei kötnek munkaszerződést, de a képzésükről az Audi gondoskodik.
Nálunk nem fordulhat elő, hogy a férfiak és a nők bére eltér egymástól. A társaság azonos munkáért azonos összeget fizet a közvetítőcégeknek
– szögezte le az Audi. A bérezést a társaság versenyképesnek és a magyarországi átlagnál jóval magasabbnak nevezte, de konkrét összeget nem közölt.
A bérek nagysága kapcsán a 4,7 ezer dolgozót foglalkoztató kecskeméti Mercedes-Benz sem volt beszédes, amit a szerteágazó foglalkoztatási területekkel, a különböző szakmákkal és pozíciókkal indokolt. Az általa kínált fizetést azonban a régióhoz képest versenyképesnek, a béren kívüli juttatásokat pedig vonzónak értékelte, amihez szerinte elsősorban a szakszervezetekkel folytatott 2018-as bértárgyalások járultak hozzá.
A cégnél két év alatt, 2018-ban és 2019-ben, 35 százalékkal emelkedik az alapbér a leggyakoribb munkavállalói kategóriákban
– közölték lapunkkal. A munkavállalók a bérkategóriák szerinti besorolás alapján kapják a fizetésüket.
A Mercedes-Benz sem a nemek, sem pedig a kölcsönzött és a saját munkavállalói között nem tesz különbséget. Létszámát stabilnak, saját gárdája nagyságát lényegében változatlannak nevezte, hozzátéve, hogy rugalmasan él a munkaerő-kölcsönzés lehetőségével.
A teljes cikk a Világgazdasság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.