A fogyasztói árak átlagosan 2,8 százalékkal voltak magasabbak szeptemberben az egy évvel korábbiaknál, augusztushoz viszonyítva 0,1 százalékkal emelkedtek – jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden.
A friss inflációs adat 0,1 százalékponttal kevesebb a Magyar Nemzeti Bank (MNB) előrejelzésénél és 0,2 százalékponttal marad el a Világgazdaság konszenzusától. A maginfláció azonban 0,2 százalékponttal erősödött, a KSH közlése szerint 3,9 százalék volt az év kilencedik hónapjában, ami azt jelenti, hogy megközelítette az inflációs célsáv 4 százalékos tetejét. (VG)
A KSH gyorsjelentése szerint tavaly szeptemberhez képest
az élelmiszerek ára 5,1 százalékkal nőtt,
ezen belül a sertéshúsé 13,3, a kenyéré 8,5, a liszté 7,2, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 6,5 százalékkal magasabb, a tejé 3,7 százalékkal alacsonyabb lett.
A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 8,4, ezen belül a dohányáruké 12,3 százalékkal emelkedett.
A szolgáltatásokért 3,4 százalékkal kellett többet fizetni, ezen belül a lakbér 10,7 százalékkal nőtt. A járműüzemanyagok ára 4,6 százalékkal csökkent.
Szeptemberben augusztushoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 0,1 százalékkal emelkedtek. Az élelmiszerek ára átlagosan nem változott, ezen belül azonban a tej 2,3, a tejtermék 1,2, a sertéshús 2,2 százalékkal drágult. Az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) ára 4,9 százalékkal csökkent, ugyanakkor enélkül számolva az élelmiszerárak átlagosan 0,6 százalékkal nőttek. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 0,3, ezen belül a dohányáruké 0,7 százalékkal emelkedett. A szolgáltatásokért 0,2 százalékkal kellett többet fizetni, ezen belül a telefon-, internetszolgáltatások 3,1 százalékkal drágábbak, az üdülési szolgáltatások 3,8 százalékkal olcsóbbak lettek. A ruházkodási cikkek ára 1,0 százalékkal nőtt. A járműüzemanyagok ára 0,9 százalékkal csökkent.
Idén január–szeptemberben az előző év azonos időszakához képest a fogyasztói árak átlagosan 3,3 százalékkal nőttek – zárul a KSH gyorsjelentése.
Január után ismét benézett 3 százalék alá a fő inflációs mutató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.