BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Alig élünk az adójóváírási lehetőséggel

Huszonhat év alatt csupán 1400 milliárd forint gyűlt össze a magyar nyugdíjpénztárakban

Még mindig alacsony a pénzügyi tudatosság a magyarok körében, jellemző, hogy sorsjegyre többet költenek, mint amennyit a nyugdíjas évekre való felkészülés érdekében spórolnak.

Az emberek továbbra sincsenek tisztában a jogaikkal és a lehetőségeikkel, alapfogalmak sem tiszták számukra,

nem tudják például megkülönböztetni az adójóváírást és az adókedvezményt.

Éves szinten adókedvezmény és -visszatérítés címén 1100 milliárd forint marad az embereknél, de ennek döntő része családi adókedvezmény, pénzügyi termékek után tavaly mindössze 30 milliárd forintnyi adó-visszatérítésre nyújtottak be igényt a polgárok, noha nagyságrendileg évi 2400 milliárd forintnyi személyi jövedelemadót fizetnek be – hangzott el az OVB háttérbeszélgetésén.

Fotó: MTI / Czeglédi Zsolt

Szükség van a tanácsadásra.

Az OVB felmérése szerint az emberek mindössze 11 százaléka ismerte az adó-visszatérítést nyújtó termékek teljes körét, s kevesebb mint harmaduk volt csak tisztában azzal, hogy vannak olyan termékek, amelyek után adójóváírás érvényesíthető.

Az emberek önállóan aligha fogják tömegesen növelni nyugdíj-megtakarításaikat – vélekednek a biztosításközvetítő vállalkozásnál. Ez azért különös, mert a felmérések azt mutatják, hogy más országokhoz képest a magyar polgárok az átlagosan nagyobb veszélynek érzik azt, hogy nem lesz elegendő a jövedelmük a nyugodt öregkorhoz, ám amikor tenniük kellene, nem lépnek. Európában a magyar nyugdíjas élen áll abban, hogy időskori jövedelmének több mint 90 százaléka valamilyen állami juttatásból származik, a megtakarítási rész elhanyagolható – az öngondoskodási célú tartalékok továbbra is csak a GDP 9 százalékát teszik ki itthon, a nyugat-európai szint 50 százalék körüli.

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.