Varga Mihály pénzügyminiszter szerint cél a közösségi közlekedés dekarbonizácója, gyorstöltők támogatása is jöhet. A hazai ipar pedig válságálló az autóipar domináns szerepe ellenére is – erről a Trend FM Mozgásban című műsorában beszélt. A nagycsaládos autóvásárlási támogatást elbírja a költségvetés.
A német gazdaság lassulásról a miniszter elmondta, hogy 15 hónapja a német ipar csökken, míg a magyar iparon ez nem látszik. Hozzátette:
olyan típusú támogatásokat tudtunk adni az autógyáraknak is, amelyek új, az elektromobilitáshoz kapcsolódó eszközöket helyezik előtérbe. Például, akkumulátorgyártás területén olyan beruházások indultak el, amelyek befejeztével Európa legkomolyabb kapacitásai fognak hamarosan kiépülni Magyarországon. Ezt ázsiai befektetőknek köszönhetjük.
Varga Mihály elmondta, hogy az emberek lassabban alkalmazkodnak egy új technológiához és az elektromos automobilitás terén még vannak korlátai, amelyeket nem sikerült átlépni. „De a jövő az kétségtelen, hogy a zöldebb és a klímabarátabb eszközök használatának terjedését fogja magával hozni.
A magyar kormány ebben részt vesz, a másfél millió forintot egyelőre elegendőnek látjuk támogatásnak. Bízom benne, hogy lesz megfelelő eszköz is hozzá, hiszen voltak olyan tapasztalatok, hogy ilyen típusú autó beszerzése azért kicsit nehézkesebb, mint a hagyományos fosszilis energiára épített autónak a beszerzése”
– mondta.
A zöldrendszámokról elmondta, hogy a visszaéléseket mindig ki kell szűrni, de az eddigi tapasztalat az volt, hogy az a 14 000 autó, amelyik jelenleg zöld rendszámot használ, az nem a luxusautó kategóriája. Azok a kedvezmények – adókedvezmény, illetékkedvezmény vagy az ingyenes parkolás –, amelyek a zöld rendszámhoz járnak, szerinte ösztönzőek – tette hozzá. A miniszter azt is mondta, hogy az elektromos autókhoz szükséges töltőállomások elterjesztése nagyon fontos.
Jelenleg 592 darab olyan töltő működik, amelyik 22 kW alatti energiát tud biztosítani, és olyan 80 darab van, amelyik 22 kW feletti energiát tud biztosítani.
A nagycsaládos autóvásárlási támogatásról Varga Mihály azt mondta, hogy eddig csaknem 18 ezer kérelem érkezett, ami azt jelenti, hogy
az állami támogatás ezeknek az autóknak a megvásárlásához körülbelül 40-45 milliárd forintot tesz ki.
„Az autók típusának az összetételéből pedig azt látjuk, hogy a program elérte a célját, mert olyan típusú autókat vásárolnak elsősorban, amelyek az olcsóbb vagy könnyebben elérhető autókat jelentik, tehát szerintem ezt a programot érdemes tovább folytatni. Ha valaki amiatt aggódik, hogy elfogy az állami pénz, ezt a programot leállítják, meg tudom nyugtatni, hogy egyelőre szó sincs erről” – tette hozzá a pénzügyminiszter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.