Bár 2019. november elején a 2020-as adótörvények végleges állapota még nem volt ismert, a munkáltatók nagy része már tervezi, hogy milyen költségkerettel működteti 2020-ban a juttatási rendszerét.
A www.cafeteriatrend.hu weboldal 327 munkáltató megkérdezésével vizsgálta, hogyan is alakulhat a jövő évi juttatási keretük.
A megkérdezettek összesen 213.020 munkavállalót foglalkoztatnak. A válaszadók nagy része abból indult ki, hogy ha a jelenlegi keretek közt maradna a cafeteria rendszer adójogi szabályozása, akkor milyen mértékű juttatást adnának jövőre – ismerteti az alapfelvetést Fata László juttatási szakértő.
A válaszadók 0,6 százaléka nem tudja még megítélni a helyzetet, ők a munkavállalók 2,4 százalékát foglalkoztatják. A többiek már rendelkeznek általános tervekkel 2020-ra.
A megkérdezett cégek 4,6 százaléka tervezi megszüntetni a béren kívül adott juttatásait.
Ők jellemzően kisebb létszámú munkáltatók (2-160 fő). Így ez az intézkedés a kutatásban résztvevő munkavállalói állomány 0,2 százalékát érintheti.
A válaszadó munkáltatók 2,5 százalékánál csökken majd a tervek szerint a juttatási keret.
Náluk a létszám 1,8 százaléka dolgozik.
A csökkentés átlagos mértéke – ha figyelembe vesszük az egyes válaszadóknál dolgozó munkavállalók létszámát – 27,5 százalék.
A nagy többség nem változtatna a béren felül adott elemek mértékén. Így nyilatkozott a kutatásban résztvevő cégek 82 százaléka, akik az érintett létszám 87,3 százalékát foglalkoztatják.
A válaszadók 7,6 százaléka (náluk az érintett munkavállalók 8 százaléka dolgozik) növelheti 2020-ra a juttatásokra szánt keretét.
A tervezett átlagos növekedés a munkavállalók számával súlyozott mértéke majdnem 7 százalék.
Emellett akadnak olyanok is (2,7 százalék), akik a jövő évre vezetnének be új juttatási rendszert. Mivel zömében alacsonyabb létszámú munkáltatók nyilatkoztak így, ezért ez a pozitív változás az érintett munkavállalói létszám 0,3 százalékát érintheti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.