A kínai statisztikai hivatal adatai szerint októberben a fogyasztói áremelkedés 3,8 százalék, 2012 januárja óta a legmagasabb volt éves összevetésben a szeptemberi 3 százalék után.
Az emelkedést jelentős mértékben a sertéshús drasztikus drágulása okozta, amit a sertésvész miatti kényszervágások hatására csökkenő kínálat váltott ki. Kínában a sertéshús ára októberben több mint a duplája volt az egy évvel korábbinak, az októberi fogyasztói áremelkedés növekedésének csaknem 60 százalékát a sertéshús drágulása okozta.
Ugyancsak a statisztikai hivatal adatai szerint a termelői árak több mint három éve legnagyobb mértéken estek vissza októberben. Ennek oka, hogy az amerikai-kínai kereskedelmi viszály, valamint a gyengülő belföldi keresletnövekedés miatt lassul a feldolgozóipar növekedése. Októberben a termelői árak 1,6 százalékkal, 2016 júliusa óta legnagyobb mértékben estek vissza éves összevetésben a szeptemberi 1,2 százalékos csökkenés után.
Kínában októberben már a 16. egymást követő hónapban csökkentek az autóeladások, és már negyedik hónapja mérséklődött az elektromos és hibrid autók értékesítése, részben a gazdasági növekedés lassulásának jeleként.
A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM hétfőn azt közölte, hogy októberben 4 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint egy évvel korábban. A visszaesés szeptemberben 5,2 százalék, augusztusban 6,9 százalék volt. Kínában 2018-ban először csökkentek az autóeladások 1990 óta. Tavaly 28,1 millió új autót adtak el, ami 2,8 százalékos csökkenés 2017-hez képest, amikor az eladások 3 százalékkal bővültek. Az eladások 2016-ban pedig még ennél is nagyobb mértékben, 13,7 százalékkal nőttek. Kínában idén októberben az elektromos és hibrid autók (new energy vehicles, NEV) értékesítése 45,6 százalékkal zuhant a szeptemberi 33 százalékos csökkenés után.
Az ázsiai országban júliusban csökkent először a NEV autók eladása 2017 januárja óta. Az elektromos és hibrid autók tavalyi eladása 61,7 százalékkal nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.