BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nincs lezárva a magyar Tesla-misszió

Továbbra is szerepel a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) térképén az amerikai elektromos meghajtású járműgyártó óriás, amelynek stratégiájából arra lehet következtetni, hogy a cég több ponton is kapcsolódhat Magyarországhoz – erről is beszélt a Világgazdaságnak Ésik Róbert vezérigazgató.

Mennyire vágta mellbe, hogy a Tesla Németországot választotta?

A cégnek a szóban forgó gyárépítés mellett véleményem szerint lesz még beruházási döntése Európára vonatkozóan. Változatlanul arra törekszünk, hogy Magyarország ajánlatát megjelenítsük a Teslának, hogy a jövőbeni projektekről is tudjunk érdemben tárgyalni. Szerintem lehet folytatása ennek a kapcsolatnak, már csak azért is, mert az elmúlt öt évben fontos referenciákat szereztünk a járműipar két legnagyobb megatrendjében: az elektromobilitásban és az önvezető autók területén.

Mire gondol?

A magyar gazdaságnak, amelyben a járműipar nagy súlyt képvisel, az az érdeke, hogy jövőtálló befektetések érkezzenek. A Tesla ilyen, de rajta kívül más, az elektromobilitásban, illetve az akkumulátorgyártásban meghatározó vállalatok is Európát választották. Ha ezeknek a fejlesztéseknek a konkrét helyszíneit vizsgáljuk, az látszik, hogy Magyarország az élvonalban szerepel. Eddig öt ázsiai globális szereplő döntött a kontinens mellett. Az LG Chem Wroclawban terjeszkedik, a kínai CATL Erfurtban, ugyanakkor a Samsung SDI Gödön építi meg a világ egyik legnagyobb akkumulátorüzemét, Dél-Korea harmadik legnagyobb cége, az SK Innovation már a második egységét húzza fel Komáromban, a GS Yuasa pedig októberben Miskolcon kezdte meg a lítiumion-alapú akkumulátorainak előállítását.

Fotó: VG/Vémi Zoltán

Volt most valódi esély arra, hogy Magyarország legyen a befutó a Teslánál?

Mivel a Tesla esetében is bizalmas projektről volt szó, ezt nem tudom kommentálni. Azt meg tudom erősíteni, hogy a Tesla nem került le a HIPA térképéről. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ez idővel akár gyümölcsöt teremhet. Elég csak a Jaguar-Land Rover 2015-ös döntését felidézni, amely fájó volt Magyarország számára, de annál nagyobb volt az öröm, amikor a cég három évvel később a kontinentális mérnöki és beszerzési központját Budapestre hozta. Ez annak is köszönhető, hogy fenntartottuk a stratégiai kapcsolatot. A Tesla esetében ugyanez a helyzet.

A teljes interjút a Világgazdaság hétfői számában olvashatják

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.