Mintegy 12 százalékkal több, csaknem 3,9 millió vendéget fogadtak a budapesti fürdők és strandok az első három negyedévben. Az újonnan nyitott egységeknek köszönhetően 19 százalékkal növelték bevételeiket a tavalyi, rekordokat elérő bázishoz képest is a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH) intézményei, több mint 14 milliárd forint bevételt értek el – válaszolt a Világgazdaság kérdésére a BGYH értékesítési és marketingigazgatója, Czinege Szilvia. Tájékoztatása szerint az első kilenc hónapban a vendégek száma kimutathatóan 341 ezerrel nőtt a fürdőfelújítások révén, amelyekre a vállalat az elmúlt öt évben 13,6 milliárdot költött folyó áron, és további hárommilliárdot szán jövőre, amikor felújítja a Király fürdőt.
Kimagasló eredményt ért el a nyár közepére elkészült Pesterzsébeti fürdő, és nagyon jól sikerült a piaci bevezetése, mindössze két és fél hónap alatt csaknem 80 ezer vendég kereste fel. Ugyancsak remekel a tavaly már egész évben üzemelő, kibővült csillaghegyi strand és fürdő, amelyet az idén csaknem 200 ezren kerestek fel, vagyis négyszer annyian, mint a tavalyi azonos időszakban. A pesterzsébeti létesítmény gyógyfürdő-minősítést szerzett, akárcsak a korszerűsített és a nagyközönség számára ismét megnyitott Dagály, amelynek azonban elnyújtottabban, a nyár végére futott fel a forgalma, amikor ott is elindultak az OEP által támogatott kezelések – közölte Czinege Szilvia.
A történelmi műemlék egységek közül változatlanul a Széchenyi fürdő a leglátogatottabb, és az utóbbi évek rendkívüli növekedése után is tovább nő a népszerűsége: a turisták által is kedvelt városligeti létesítmény forgalma az idén január és szeptember között több mint 9 százalékkal nőtt.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.