Az aktív turizmus sikerének egyik kulcsa a térségi együttműködés, amely Magyarországra még nem jellemző, egyelőre kevés a térségi programcsomag – mondta Baráth Gergely, az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ (AÖFK) ügyvezető igazgatója az aktív turizmus fejlesztéséről szóló szakmai konferencián. A terület népszerűsítésének előmozdítása érdekében alakult meg augusztusban az AÖFK, amely eddig 708 olyan ökoturisztikai pontot, létesítményt, tanösvényt és látogatóközpontot azonosított be, amely nemzeti parkhoz kötődik, és amelyet be kell kapcsolni az aktív turizmus vérkeringésébe.
Az új szervezet feladata többek között koordinálni az ökoturisztikai fejlesztéseket és segítséget nyújtani a régiós programcsomagok összeállításában, azok kommunikálásában. A központ nem pontszerű fejlesztéseket céloz, hanem mindig és mindenütt térségi léptékben gondolkodik, figyelembe véve a későbbi fenntarthatóságot. Az így létrejövő hálózat segíti a piaci szereplőket új turisztikai csomagok és termékek kialakításában is. Az ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint
a szervezetnek három funkciója van: egy gazdasági, egy természetvédelmi, és mindezek mellett közjóléti szerepet is ellát.
A projektek összeállítása három részfeladaton keresztül történik, szükség van a tervezésre, a fejlesztésre és az üzemeltetésre, de az utóbbiban az AÖFK nem szeretne részt venni, ezt a helyi szereplőkre bízzák – tudtuk meg.
A turizmus fejlődése továbbra is töretlen Magyarországon, soha ennyi vendég, soha ennyi turista, soha ennyi fejlesztés nem volt még az ágazatban – mondta Juhász Szabolcs, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) turizmusszakmai igazgatója. Ennek ékes bizonyítéka, hogy több mint harmincmillió vendégéjszakát regisztráltak 2018-ban.
A kitűzött cél 2030-ra az ötvenmillió vendégéjszaka elérése
– tette hozzá. 2019-ben 10 százalékos bővülés várható a vendégéjszakák számában. A küldőpiacok tekintetében nem történt változás, továbbra is Németországból érkezik a legtöbb turista. A top tíz település körében kiemelkedő a főváros szerepe, de Hévíz, Bükfürdő, Zalakaros, Sárvár továbbra is jó helyen zárt.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.