A karrierváltás okai között vezet a kiégés, a hivatás megtalálása, a középkorú nők pedig magasabb fizetést szeretnének – derül ki egy online kutatásból, melyet a Millenáris Startup Campusban tartott Karrier-újratervezés workshop és előadás szervezői ismertettek.
A munkaerőpiacon ez a jelenség évről évre intenzívebben van jelen, a tavalyi kutatáshoz képest a kiégésre panaszkodók aránya 30 százalékkal magasabb volt
– írták. Meglepő lehet, de téves elképzelés, hogy negatív állapotba csak az idősebbek kerülhetnek, a fiatalok éppen annyira ki vannak téve a kiégés veszélyének. A kutatás szerint
a 20–40 évesek 48 százaléka, míg a 40–60 évesek 52 százaléka dönt karrierje újratervezése mellett azért, mert az aktuális pozíciójában, munkakörében már kiégett.
A felmérés szerint, ha kiégett munkavállalóról beszélünk, általában megjelenik előttünk egy 45-50 év körüli férfi vagy nő, aki évtizedek óta hajtja magát, és mindent feláldoz a munka oltárán, majd egyszer csak beüt a burnout-szindróma (kiégésszindróma).
Hozzáteszik:
az emberek még mindig egyfajta romantikus érzülettel viszonyulnak a munkához, és sokan nem csupán dolgozni akarnak, hanem a hivatásuknak élni, és a válaszadók 43 százaléka a karrierváltás fő okai között jelölte meg azt, hogy meg szeretné találni a hivatását.
A negyven felettiekről sokan gondolják, hogy már készen vannak, megtalálták a hivatásukat, és annak élnek nap mint nap, pedig ez távolról sincs így, harmaduk még mindig keresi a helyét.
Minden korosztály fontosnak tartja, hogy több pénzt keressen, de különösen igaz ez a 41–50 évesekre – derül ki a kutatásból. Míg a 2019-es felmérésben a középkorú nők 23 százaléka tartotta a karrierje fontos tényezőjének a pénzt, a 2020-as kérdőívet kitöltő nők közül már 45 százalék jelölte meg, hogy több pénzt szeretne keresni az új karrierje felépítésével. Munkaerőpiaci szakemberek szerint a nők körében a független egzisztencia kialakítása egyre fontabb tényező lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.