Nagyon távol van még, mire az újonnan alapított Togg (Türkiye’nin Otomobili Girisim Grubu) megjelenhet a hazai autópiacon – erről Gablini Gábor beszélt a Világgazdaságnak. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke több évre előre sem látja reálisnak, hogy beindul a török állami, kizárólag elektromos járműveket gyártó cég modelljeinek magyarországi értékesítése, hiszen még neves autómárkák esetében is nehéz és rengeteg pénzt felemésztő feladat egy-egy új típus bevezetése.
A Gémosz elnöke szerint ugyanakkor
a következő időszakban jelentősen átalakul a hagyományos gyártók és az új belépők kínálata.
A Togg elsődlegesen a török igényekre fókuszál majd, főleg azért, hogy ezzel is csökkentse a magas bérgyártás arányát. (Törökországban több globális konszernnek van egysége, például a Fordnak, a Volkswagennek és a Peugeot-nak.)
Gablini Gábor rámutatott, hogy bár segíti a Togg térnyerését, hogy elektromos autót jóval könnyebb előállítani, mint belső égésű motorosat, mert a szükséges komponensek megvásárolhatók, de éppen a Tesla példája mutatja, hogy ténylegesen gyártani, ráadásul nyereségesen, rövid távon nem lehet. Szerinte a török konszern esetében az is kérdés, hogy egyáltalán szerepel-e a társaság középtávú stratégiájában az európai megjelenés, ugyanis a kontinens piaca a legigényesebb a világon, az itteni előírások a legszigorúbbak, a verseny pedig a legélesebb.
Ez még egy százéves tapasztalattal rendelkező amerikai vagy japán cégnek is kihívás, nem véletlen, hogy sok márka egyáltalán nincs jelen a kontinensen
– mutatott rá. Ugyanakkor – hangsúlyozta – egy jó terméknek jó áron Magyarországon is mindig van piaca, de ehhez először fel kell építeni a brandet, ami akár tíz évig is eltarthat.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.