BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A GVH elfogadta a Festipay borravaló-rendszerének átalakítását

A funkció ötféle, százalékosan meghatározott mértéket ajánl fel a fogyasztónak, ezek közül jellemzően a 10 százalékos mértéket emeli ki.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Festipay Készpénzmentes Fizetési Szolgáltatások Zrt. (Festipay) kötelezettségvállalását, amelynek eredményeként a fogyasztók a jövőben tisztességtelen befolyásolástól mentesen tudnak majd dönteni arról, hogy a társaság által lebonyolított fizetési tranzakcióknál kívánnak-e borravalót adni, és ha igen, az milyen mértékű legyen – közölte a GVH.

A közlemény szerint a Festipay számos hazai fesztiválon és nagy látogatottságú rendezvényen, eseményhelyszínen biztosít készpénzmentes fizetési szolgáltatásokat, amelyekhez a partnereinek igénye alapján a borravalóadás készpénzmentes opcióját is kínálja.

A funkció ötféle, százalékosan meghatározott mértéket ajánl fel a fogyasztónak, ezek közül jellemzően a 10 százalékos mértéket emeli ki.

Fotó: Pixabay

Bár a fogyasztónak ezeket a beállításokat – amennyiben egyetért velük – kifejezetten el kell fogadnia, a vizuális megjelenítés és a jellemző alkalmazási környezet (zaj, tömeg, sorban állás, gyors fizetési tranzakció) azt eredményezhette, hogy

a fogyasztók a kereskedelmi gyakorlat által kiváltott pszichés nyomás következtében a borravaló adását, illetve annak 10 százalékos, kiemelt mértékét is elvárásként érzékelhették

− mutat rá a GVH.

Az eljárás eredményeként a Festipay vállalta, hogy a borravaló rendszerét úgy alakítja át, hogy ez a jövőben ne sugalljon semmiféle elvárást vagy konkrét mértéket. Azt is vállalta, hogy a változásról tájékoztatja a fogyasztókat a képernyőn keresztül és egyéb kommunikációs eszközökön az eladások helyszínén, továbbá partnereinek figyelmét is felhívja a jogszabályokhoz illeszkedő gyakorlat megteremtésére – írta a GVH.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.