Az Audi után a jövő héten újraindul a többi magyarországi autógyár is, de zömében csak egy műszakban, fokozott egészségügyi intézkedések mellett folyik majd a termelés. A cégek sokat fordítanak arra, hogy védjék a dolgozóik egészségét.
Nagyjából egy hónapig tartott a leállás, amely jelentős károkat okozott az egész szektornak, főként a beszállító kis- és középvállalkozásoknak.
A leállás miatt sokan, tízezres nagyságrendben veszítették el az állásukat az autóiparban – mondta a Világgazdaságnak Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkára. Hozzátette, az egész ágazat nagyon várta az állami bértámogatást, a szigorú feltételek miatt azonban a legtöbb cég mostanáig nem tudta igénybe venni, a módosítás után ez várhatóan változni fog. Az elbocsátási hullám nem ért véget, a következő hetekben számítani lehet további leépítésekre.
Az egy hónapos leállás jelentős kiesést okozott az ágazatnak, 20-80 százalékkal esett vissza a forgalom a beszállítók körében, és csak fokozatos az újraindulás. A kkv-k próbálták fenntartani a termelést, amíg hozzájutottak az alapanyaghoz, vagy amíg meg nem teltek a raktáraik, de olyan is akadt, amely legyártotta a termékeket, de a megrendelő már nem vette át. A széles beszállítói hálózat megmaradására azonban nagy szükség van, hiszen csak így tudnak termelni a nagy gyárak, és a későbbi beruházásokban is fontos szerepet játszik.
Már 2019-ben is világszerte négymillió autóval gyártottak kevesebbet, mint 2018-ban, Kínában és az Egyesült Államokban visszaesett a piac, Európában pedig stagnált.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.