A Daikin Hungary Kft. – amely a magyar lakossági klímapiac mintegy 10 százalékát mondhatja magáénak – tapasztalata szerint közel kétszeresére nyúlt a légkondicionálók vásárlásának és telepítésének szezonja: néhány évvel ezelőtt májustól augusztusig kereste a lakosság a klímaberendezéseket, ma viszont márciustól szeptemberig tart a megnövekedett igény. A magyarok egyharmada vásárolt az elmúlt öt évben légkondicionáló berendezést, és a megkérdezett légkondi-tulajdonosok 33 százaléka tervezi, hogy további klímaberendezést vásárol, vagy bővíti a jelenlegi rendszerét, derül ki a Daikin megbízásából négy közép-európai országra – köztük Magyarországra – kiterjedő, 1000-1000 ember megkérdezésével a GfK által végzett reprezentatív, online felmérésből. A magyar vásárlók számára a döntés meghozatalakor a klímaszerelő specialisták és az online oldalak a legfontosabb tájékozódási forrás.
A vásárlók 45 százaléka klímás szaküzletben vagy a telepítést végző szerelőktől veszi a klímakészüléket,
míg 14 százaléka online üzletből, 14 százaléka pedig hagyományos elektronikai áruházban vásárolja meg azt. Magyarországon a becslések szerint mintegy 800 ezer klímakészülék található a lakosság tulajdonában. A GfK egy másik kutatása szerint a klímakészülékek életkora a folyamatosan növekvő vásárlások miatt csökken, a 2017-es 6,5 évről 2019-re 5,9 évre „fiatalodott” a hazai légkondipark átlagéletkora. A kutatásból kiderült, hogy a klíma kiválasztásánál a legfontosabb szempont a készülék energiafogyasztása, ez is jelzi, hogy a vásárlók környezet- és költségtudatosan döntenek. A válaszadók számára kiemelten fontos a pollen, vírus vagy baktérium elleni szűrők megléte, továbbá a halk működés, a formatervezettség is fontos szempontok.
„A GfK által készített felmérés alapján a magyar légkondicionáló piac további növekedésére lehet számítani, ezen várhatóan a koronavírus sem fog változtatni. Ebben az évben a várhatóan több mint 180 000 lakossági készülék eladása 40 milliárd forint fölé fogja növelni a piac méretét. A home office elterjedésével egyre többen fognak az otthonukban is irodát kialakítani és ezzel kapcsolatos egyik elvárás a hatékony munkát lehetővé tevő klimatizálás. Ezért hoztuk létre 150 millió forint beruházással első magyarországi márkaboltunkat, amellyel azt segítjük elő, hogy a vásárlók szakértő tanácsadást igénybe véve egy kézből vásárolhassák meg a készülékeket és a telepítési szolgáltatást, így gyorsabb, gördülékenyebb kiszolgálásra és telepítésre számíthatnak” – mondta Zuggó Balázs, a Daikin Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.