BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Épül a Déli Körvasút

A híd kivitelezésével párhuzamosan zajlik a kapcsolódó szakaszok fejlesztésének előkészítése is a BFK és a NIF együttműködésében.

Tovább folytatódik a Déli Körvasút építése. Csepelen, ahol a fő elemeket szerelik össze, ma délelőtt hajóra emelték és szállításra készítették elő a Déli összekötő vasúti Duna-híd első elemét. A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében készülő Déli Körvasút Ferencváros és Kelenföld állomások közötti szakaszának építésére pedig megszületett a jogerős vasúthatósági engedély is – olvasható a BFK közleményben.

A Déli Körvasút fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat tudjon bejönni az agglomerációból Budapestre, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén nagyobb szerepet vállalhasson, versenyképessé válhasson Budapest közlekedésében.

A fejlesztés eredményeként a szakaszon az elővárosi vonatok 10-15 percenként járhatnak majd, összekötve az érdi, budaörsi és környező budai agglomerációt, Budafok-Nagytétényt, Kelenföldet, az újbudai egyetemvárost, a Soroksári út térségét és a Déli Városkaput, valamint a Népliget térségét Kőbánya-Kispesttel, a reptérrel és a pesti agglomerációval. A projekt révén Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet – írja a Budapest Fejlesztési Központ.

Fotó: Budapest Fejlesztési Központ

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2020. február 27-én tartott ülésén a Fővárosi Önkormányzat és a kormányzat egyetértésre jutott abban, hogy e vasútfejlesztés a közlekedési, klímavédelmi, környezeti hasznok miatt érdemes a támogatásra és megvalósításra. A Déli Körvasút fejlesztése során tehát nem csak a vasúti terület, hanem a környezete is megújul a Fővárossal és az érintett kerületekkel történő együttműködés alapján, kiemelten figyelve a helyben élők igényeire, a zaj- és rezgésvédelemre, valamint a zöldterületek megújítására.

A Déli Körvasút fejlesztésének első, már épülő üteme a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése. Pénteken a híd építésének fontos állomásaként hajóra emelték az első hídelemet, amely hozzávetőlegesen 20 méter hosszú és több mint 80 tonna össztömegű. Hamarosan további három hasonló elemet emelnek a bárkára, amelyeket 80 m hosszú egységgé állítanak össze.

A híd kivitelezésével párhuzamosan zajlik a kapcsolódó szakaszok fejlesztésének előkészítése is a BFK és a NIF együttműködésében. Az elkészült tervek alapján Déli Körvasút következő, Ferencváros és Kelenföld állomások közötti teljes szakasz vasúti létesítményeire vonatkozóan 2020 május közepén újabb engedélyt adtak ki. A megvalósításhoz szükséges további előkészítések folyamatosan zajlanak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.