A gyereknapot idén a legtöbb magyar család otthon tölti, és minden második esetben a nagyszülőkkel közösen ünnepel. A REGIO JÁTÉK friss kutatásából továbbá az is kiderül, hogy a szülők jellemzően 6 ezer forint felett vásárolnak játékokat ebben az időszakban, a legkeresettebb ajándékok között pedig a szabadtéri és kreatív játékok, könyvek, kifestők és sporteszközök találhatók meg.
A magyar családok 87 százaléka ünnepli a gyereknapot, idén azonban a legtöbb helyen elmaradnak az ilyenkor hagyományos ugrálóváras, arcfestős programok. Május utolsó vasárnapját javarészt ezért (57 százalék) otthon vagy egy, a lakóhelyhez közeli kirándulással töltik (28,5 százalék), illetve állatkertbe mennek (12,5 százalék) – derült ki a REGIO friss kutatásából.
A gyereknapi ajándékvásárlás május utolsó hetében kezdődik, de jellemző az is, hogy
az ünnepi hétvégén a gyermekkel együtt szerzik be a játékokat a szülők. A játékkereskedő felmérése szerint a legtöbb ünnepelt szabadtéri vagy kreatív játékot, könyvet vagy kifestőt, valamint sporteszközt fog kapni.
„Az éves forgalmunk nagyjából 10 százalékát teszi ki a gyereknap, ebben az időszakban az átlagos kosárértékünk 7600 forint. A kutatásunk szerint is
legtöbben (32 százalék) több mint 6 ezer forintot költenek egy játékra ilyenkor, a válaszadók további 30 százalék 4-6 ezer forint közötti, 28 százalék 2-4 ezer forint közötti, míg 10 százalék 2 ezer forintnál olcsóbb termékeket keresi.
A vásárlási szokásokról elmondható még, hogy gyereknapon inkább több kisebb, semmint egy nagy ajándékkal kedveskednek a szülők gyermeküknek” – mondta el Gyaraki Dávid, a cég marketingvezetője.
Idén május utolsó hétvégéjére esik pünkösd is, ezért három pihenőnappal gazdálkodhatnak a családok. Az ilyenkor szokásos többnapos kikapcsolódások a megkérdezettek 73 százalékánál elmaradnak, helyette rokonlátogatást és rövidebb kirándulásokat terveznek a szülők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.