Az idei eredetileg erős évnek ígérkezett a Hungexpo Zrt.-nél, és 6,5 milliárd forintos árbevételt terveztek (ami a tavalyi 8,5 milliárdnál szerényebb, de kétévente több nagy kiállítás menetrendszerűen hiányzik a bevételekből), ám a járványhelyzet miatt a cég forgalma a reméltnek alig több, mint a fele, nagyjából 3-4 milliárd forint lehet – erről a társaság vezérigazgatója beszélt a Világgazdaságnak. Ganczer Gábor arra is rámutatott, hogy ezzel egyidejűleg
több milliárd forint bevételtől esnek el a kiállításiparban érdekelt egyéb szolgáltatók is, a standépítőktől, az audiovizuális cégeken és a hoszteszügynökségeken át a vendéglátósokig.
A Hungexpónál nemzetközi példák alapján elkezdődött egy poszt-Covid kiállítási kézikönyv összeállítása is. Ami biztos, hogy a fokozott higiéniai előírásokon túl sok más is változik, a digitális tartalmak és a látványelemek például nagyobb szerepet kapnak a jövő kiállításiparában.
A február végi Utazás kiállítást még megtartották ugyan, de a sikeres szakmai napok ellenére a végső látogatószám majdnem 20 százalékkal kisebb volt a vártnál. Ezzel párhuzamosan változatlan intenzitással folyt a nagy sikerűnek ígérkező Construma és Otthon Design szervezése – idézte fel a járványkrízis berobbanása előtti napokat Ganczer Gábor. A vásárváros március 13-án bezárt kapui mögött azonban nem állt meg az élet, sőt, a nettó 55 milliárd forintos beruházásból épülő fogadóközpont, a két új csarnok és a kongresszusi központ építése zavartalanul folytatódhatott. Olyannyira, hogy vannak ütemek, amelyek a tervezettnél előrébb tartanak.
Korábbi átadás nem valószínű, de a kiállítási kényszerszünet egyetlen pozitív mellékhatása, hogy a vártnál is jobban halad a beruházás
– mondta a vezérigazgató.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.