Kétszer annyi csekket fizettek be egy hónap alatt az iCsekk mobilapplikáción keresztül tavasszal, mint a koronavírus-járvány előtti téli hónapokban – közölte a Magyar Posta a megrendelésére májusban készült reprezentatív felmérés megállapítását.
A felmérésből kiderült, hogy
a megkérdezettek ma már gyakrabban intézik ügyeiket online, például okostelefonon fizetik be a csekket, mint ahányszor navigációra használják a mobilt.
A posta hangsúlyozta, hogy a csekkbefizető alkalmazás kimagaslóan teljesített a veszélyhelyzeti időszakban, az iCsekk applikáció letöltések, és az appon keresztül befizetett csekkek száma március második felétől megugrott. Áprilisban és májusban is több mint kétszer annyi csekket fizettek be a felhasználók az alkalmazáson keresztül, mint egy évvel korábban.
A posta kiemelte, hogy a magyarok 40 százaléka hetente intéz online ügyet mobiltelefonján, az iCsekk alkalmazást a legjobban a 18-39 évesek kedvelik és használják.
A kutatás alátámasztja azt, hogy a koronavírus-járvány, illetve a meghozott korlátozó intézkedések miatt jóval többen éltek az internet adta lehetőségekkel, mint korábban. Az emberek többsége – a #Maradj otthon# kampánynak is köszönhetően – betartotta a korlátozásokat, a hagyományos megoldások helyett online lehetőséget keresett élelmiszer-vásárlásra és egyéb mindennapi ügyek intézésére – áll a közleményben.
A Magyar Posta közölte, a csekkbefizetés az egyik leggyakrabban igénybe vett postai szolgáltatás, 2019-ben mintegy 193 millió csekket fizettek be a postákon 2235 milliárd forint értékben.
Felmérések szerint a számlák mintegy 70 százalékát még mindig csekken fizetik be az ügyfelek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.