BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A járvány nyertese a technológiai, média- és távközlési ágazat

A hagyományos reklámipar gyors lejtmenetével egyidőben váltás történt a digitális hirdetések irányába.

A technológiai, média- és távközlési ágazatban a COVID-19 gazdasági hatása nagyrészt semleges volt, sőt egyes iparágakban pozitív – derül ki a PwC közép- és kelet-európai régióra kiterjedő, közelmúltban készült elemzéséből.

„A világjárvány tragikus következményekkel járt emberek milliói számára: sokakat közvetlenül érintett a vírus, vagy a vírus terjedésének megállításához szükséges korlátozó intézkedések miatt szenvedtek, sokan pedig elveszítették állásukat.

A válság ugyanakkor a globális gazdaság digitális átalakulásának óriási felgyorsulásához is vezetett” – mondta Zaránd Miklós, a PwC Magyarország Technológiai, média- és távközlési csoportjának igazgatója.

Az elemzést nemrég mutatták be részletesen egy online, regionális PwC rendezvény keretében, amelyen meghívott előadóként vett részt Daniel Dines, a robotizált folyamatautomatizálási szektor vezető vállalatának, a UiPath-nak vezérigazgatója.Az iparág legsúlyosabban érintett piaci szegmense a hagyományos média- és szórakoztatóipar: a mozik, színházak és koncerttermek a járványhelyzet miatt mind bezártak. A hagyományos reklámipar gyors lejtmenetével egyidőben váltás történt a digitális hirdetések irányába, amelynek a legnagyobb nyertesei többek között a Google és a Facebook.

Fotó: Shutterstock

A technológiai, média- és távközlési ágazat egyik nyertese a digitális média- és szórakoztatóipari szegmens,

ami erőteljes erősödést mutatott az elmúlt időszakban, köszönhetően a lekérhető videószolgáltatási platformok iránti érdeklődés növekedésének és a játékágazatban tapasztalható letöltésszám-emelkedésnek.

Hasonlóan a digitális szegmenshez, a távközlési szolgáltatók tevékenysége is növekedett az adatforgalom fellendülése miatt, miközben a technológiai vállalatok vegyes hatást tapasztaltak:

a B2B technológiai termékeket kínáló cégeket a válság negatívabban érintette, mint a B2C-ket.

A PwC eseményén Daniel Dines, a UiPath vezérigazgatója rámutatott arra is, hogy a COVID-19 válságban több lehetőség rejlik Közép- és Kelet-Európa számára, mint Nyugat-Európa számára. „Lehetőségünk nyílik arra, hogy egy generációt átugorjuk a digitális technológiai és a távmunkával kapcsolatos fejlesztésekben, ha gyorsan cselekszünk, és nem hagyjuk ki azt a lehetőséget, amelyet a digitális átalakulás ezen hulláma hoz” – tette hozzá Dines.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.