A hazai webáruházak 73 százaléka könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben – derül ki a Shoprenter legutóbbi, 13. alkalommal elkészített kutatásából.
A 644 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online boltok mindössze 6 százaléka számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet vetít előre az iparágban.
Az interneten legjobban értékesíthető termékkategóriák első 3 helyezettje az OTC gyógyszer (webpatika), a webpláza és az épületgépészet lett. A résztvevő webáruházakban 2019-ben átlagosan 23712 Ft volt a megrendelések értéke, amely 2439 Ft-tal lett magasabb az előző évhez képest.
A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 82 százaléka biztosít ilyen lehetőséget), de a bankkártyás fizetési mód is népszerű a webshopok körében. A webáruházak 60 százaléka biztosítja ezt a fizetési lehetőséget.
Szállítási módok közül a házhoz szállítás vezet (87 százalék), de a webáruházak közel kétharmada biztosít személyes átvételi lehetőséget is.
A kutatásban részt vevő webáruházak negyede az idei évben indult. Ez jelzi, hogy még ma is töretlen a népszerűsége a webáruház indításnak.
Sokan a meglévő hagyományos üzletük mellé nyitottak online boltot (a megkérdezett webshop tulajdonosok 49 százaléka rendelkezik fizikai üzlettel is), amely tendenciát a veszélyhelyzet alatti intézkedések csak tovább erősítették, hiszen sokaknak a webshop indítás jelentette a megoldást.
A kutatásban részt vevő üzlet tulajdonosok 71 százaléka bérelhető webshop rendszert használ, 62 százalékuknál pedig napi szinten egy fő foglalkozik a bolt üzemeltetésével.
A koronavírus nem kímélte az e-kereskedelmet sem, és minden üzlet számára igazi kihívást jelentett. A felmérésben résztvevő webáruházak kétharmada vezetett be különböző intézkedéseket a webshop működését tekintve, ilyen volt például az üzletben történő személyes csomagátvétel lehetőségének szüneteltetése, amellyel a megkérdezettek negyede élt. A webshopok 7 százaléka óvintézkedésként még az utánvétes fizetési lehetőséget is felfüggesztette.
A veszélyhelyzet alatt a webáruházak 42 százaléka forgalomnövekedést, míg 27 százalékuk forgalomcsökkenést tapasztalt.
A jövőt illetően a válaszadók közel kétharmada számít egy újabb koronavírus okozta veszélyhelyzetre, azonban csak minden harmadik webáruház készül erre tudatosan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.