Az Európai Bizottság a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) Közlekedési Koordinációs Bizottságának július 16-i ülésén nem javasolta CEF-támogatásra a Csepeli gerincút befejező ütemeinek teljes előkészítése a szükséges területszerzés megkezdésével című pályázatot, mégpedig nem elszámolhatóság, illetve nem támogathatóság okán – tudta meg a Világgazdaság. Ez azt jelenti, hogy jelentősen késhet a csepeli gerincút fejlesztése (amely a Budapesti mobilitási terv kiemelt jelentőségű feladata), a csepeli lakosságnak így – a Posztógyár utca és az M0-s autóút közötti szakasz elkészültének csúszása miatt – még jó ideig együtt kell élnie a II. Rákóczi Ferenc út jelentős nehéztehergépjármű-forgalmával.
Éppen e helyzeten javított volna a most elkaszált projektjavaslat, ugyanis a gerincút további részeinek megépítésével megszűnt volna a tranzitforgalom a lakott területen.
A Főpolgármesteri Hivatal Beruházási és Projektmenedzsment Főosztálya által benyújtott pályázat uniós elutasítása nem volt meglepő, mert a dokumentációt kitöltő fővárosi illetékesek elkövettek egy olyan fatális adminisztrációs hibát, amely miatt a pályázat formailag nem állta meg a helyét.
Lapunk megkeresésére a Fővárosi Önkormányzat elismerte, hogy a pályázatot formai okokra hivatkozva utasították el,
de jelezte, hogy mivel nem tagja az érintett CEF-bizottságnak, nincs hivatalos információja az ott elhangzottakról. A Világgazdaság birtokába került összegzés szerint a fő probléma az volt, hogy Budapest a pályázat elektronikus formanyomtatványának A1 pontjában a projekt alprioritásaként az „utak” rubrikát jelölte meg. Ez azonban téves volt, mert a pályázat tartalmából egyértelműen következik, hogy az a „belvízi hajóút és belvízi kikötők” alprioritásba esik, mivel a csepeli gerincút esetében a CEF-elszámolhatóság alapja a kikötő és az M0-s összeköttetésének kiépítése.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.