Kevés dologra vagyok büszkébb a Budapesti Közlekedési Központban (BKK) 2010-től végzett munkánkból, mint a Budai fonódó villamoshálózat létrehozására, mely rengeteg vita és kételkedés ellenére valósult meg – írta Facebook-oldalán Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója. Az egykori BKK-vezér szerint az új rendszer minden, a megépítése előtt becsült utasforgalmi előrejelzést felülmúlva olyannyira sikeres és bevált, hogy ma már talán nem is kérdés, folytatni kell.
A következő ütem a Szent Gellért tértől a Műegyetem rakparton új villamosvonal kiépítése a fejlődő déli területekig épülne ki, ahol egyetem (BME, ELTE) és számos irodaház (Infopark) épült tömegközlekedési kapcsolatok nélkül a kilencvenes évek óta, s ahol jelentős lakó- (BudaPart) és irodafejlesztések (a MOL Campus) zajlanak jelenleg is
– közölte Vitézy Dávid.
Miután az előző városvezetés elindította az előkészítést, 2019-ben a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa egyértelmű állásfoglalást tett a fejlesztés kiemelt fontosságáról. A csütörtökön megjelent kormányhatározat szerint döntés született arról, hogy
a kormány központi költségvetési forrást rendel a tervezés folytatására és a tervek véglegesítésére.
Az FKT és a kormány döntése szerint a tervezés során kiemelt cél füves vágányok kiépítése, az útszakaszon található lehető legtöbb fa megmentése és a villamosnak a Déli Körvasút terveihez és új Nádorkert vasúti megállójához való illesztése, ahogy a folytonos rakparti kerékpárút megtartása is – tette hozzá.
(Címlapkép: Vitézy Dávid / Facebook)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.