Júliusban 0,1 százalékkal csökkentek éves bázison a fogyasztói árak Németországban, 2016 áprilisa óta első alkalommal csökkent az éves összevetésű fogyasztói árindex a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján.
Az árucikkek júliusi, éves árcsökkenése 1,4 százalékos volt, jórészt az áfa csökkentésének köszönhetően, ami az energiaárak mérséklődését is fokozta, annak ellenére is, hogy a világpiaci olajárak emelkedtek júliusban.
Az energiaárak így a hetedik hónapban 6,7 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest a júniusi 6,2 százalékos éves árcsökkenés után. A fűtőolaj ára júliusban 31,3 százalékkal, az üzemanyagok ára 12,9 százalékkal csökkent éves bázison.
Az élelmiszerárak 1,2 százalékkal emelkedtek júliusban, szintén az áfacsökkentésnek köszönhetően kisebb mértékben a júniusi 4,4 százalékos növekedésnél.
A gyümölcsök ára 7,8 százalékkal, a hústermékeké 5,4 százalékkal nőtt. Az áfa csökkentése alól kivételt képező dohányipari termékek ára 6,6 százalékkal emelkedett.
Energiaárak nélkül 0,8 százalék volt a júliusi infláció, energiaárak és élelmiszerárak nélkül pedig 0,7 százalék.
A szolgáltatások árában alig jelentkezett az áfacsökkentés hatása. A szolgáltatások ára 1,2 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest a júniusi 1,4 százalékos növekedés után.
Az előző havihoz képest a végleges adatok alapján is az előzetessel megegyező 0,5 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak júliusban. Júniusban 0,6 százalék volt a havi áremelkedés.
Az energiaárak 0,7 százalékkal csökkentek havi bázison júliusban, a fűtőolaj ára 4,4 százalékkal csökkent, az üzemanyagoké viszont 1,5 százalékkal emelkedett. Az élelmiszerárak 2,7 százalékkal csökkentek, ezen belül a gyümölcsöké 3,2 százalékkal, a zöldségeké 6,1 százalékkal, elsősorban szezonális okokból.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) havi bázison 0,5 százalékkal csökkent júliusban a júniusi 0,7 százalékos emelkedés után, éves bázison pedig nem változott (0,0 százalék) a júniusi 0,8 százalékos növekedés után.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.