Húsz éve hoztuk Magyarországra a service centert ahol mostanra több mint kétezren dolgoznak – mondta a Világgazdaság konferenciáján Tóth László, a Citibank Magyarország nagyvállalati üzletágának vezetője. Az elmúlt három évben jelentős értékű működőtőke érkezett Magyarországra, ezeket a beruházási döntéseket számos tényező támogatta. Az egyik befolyásoló tényező, hogy a hivataloknak mennyire hosszú a válaszadási ideje, a puha tényező sok fejlesztési döntésnél a mérleg nyelveként tud szerepelni.
A HIPA és a Külügyminisztérium üzleti jellegű kapcsolatot ápol a beruházókkal, ami támogatja az FDI-beáramlást.
Egy nagyobb termelő vállalat Magyarországra érkezése esetén egyéb fejlesztéseket is bevonzhat, kulcsvállalatokat kell meggyőzni ahhoz, hogy jelentős mértékű pénz jöjjön az országba – magyarázta Tóth László. A sikeres befektetésről érdemes kommunikálni, publicitást adni neki, ez ugyanis jó jel lehet a beruházni vágyóknak a későbbi döntéseiknél. Amikor sokat kell áldozni a munkaerő betanítására, az visszatartó tényező lehet, amennyiben az adott iparágban már több vállalat működik, akkor a következő beruházó könnyebben lép be, a toborzás lényegesen egyszerűbb lehet.
A vállalkozások szerint bőven vannak még Magyarországon kihasználatlan erőforrások a munkaerőpiacon, különösen vidéken
– hívta fel a figyelmet a Citibank nagyvállalati üzletágvezetője. Az adókulcsok és adókedvezmények kiemelt szereppel bírnak a fejlesztési döntéshozatalnál. Magyarország földrajzi elhelyezkedése szerencsés, a nyugat-európai piacokhoz és a kelet-európai piacokhoz egyaránt közel áll, ugyanakkor az EU-s tagságnak köszönhetően biztonságos ország. A telekommunikációs infrastruktúra is erős, a jelenlegi helyzetben kiemelt tényező lehet az otthonról végzett munka szempontjából. A vírus miatt több vállalat Európába, vagy más, erős infrastruktúrával bíró országba kezdte áttelepíteni a kirendeltségeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.