A Kantar piackutató cég közzétette az amerikai médiapiacra a a járvány miatti gazdasági visszaesés okozta csapás mértékét: ennek alapján az első félévben 19,1 százalékkal csökkent a hirdetők médiaköltése 2019 azonos időszakához képest – olvasható a Kreatív oldalán.
A reklámszakmai lapnak eljuttatott exkluzív jelentés szerint a legnagyobb visszaesés – ahogy az persze várható is volt – a második negyedévben történt,
áprilisban 34,1, májusban 31,6, míg júniusban 30,2 százalékos volt a csökkenés.
Számszerűsítve, 2019 második negyedévében még összesen 40,6 milliárd dollárt költöttek el a hirdetők, ez 2020 Q2-ben 32 százalékkal volt kevesebb, összesen 27,8 milliárd dollár.
Nem meglepő, hogy a leginkább érintett szektorok a légiközlekedés, a turizmus és a vendéglátás voltak,
ezek kombinált összköltése több mint 50 százalékkal csökkent (2019 első félévében 4,1 milliárd, idén mindössze 1,9 milliárd dollár).
Egyedül a háztartási termékek piacán nőtt a reklámköltés 12,3 százalékkal az első félévben, vélhetően azért, mert az otthon ragadt, illetve home office-ban dolgozó emberek több tisztítószert, wc-papírt stb. is vásároltak hazulra, a Procter & Gamble pl. 9,2 százalékkal költött többet idén, mint tavaly, de az e-commerce drasztikus előretörése is azt eredményezte,
hogy az Amazon 14,8 százalékkal növelte büdzséjét 2020-ban.
Médiatípusokra bontva (lásd a táblázatot) az látszik, hogy minden kategória visszaesett 2019-hez képest.
A legnagyobb cspást nem a közterület,
A hagyományos online hirdetési eszközök (search, display, video) terén 18,7 százalékos a csökkenés, míg a tévé esetében 16,5 százalékos, de nominálisan itt volt a legnagyobb a visszaesés, mivel itt volt a legmagasabb a bázis.
Ha csak a második negyedévet vizsgáljuk, a visszaesés még markánsabb, és itt a fenti sorrendek is átalakulnak (a legnagyobb veszteségeket tekintve).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.