BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Minden ötödik dollár köddé vált az amerikai reklámpiacról

2019 második negyedévében még összesen 40,6 milliárd dollárt költöttek el a hirdetők, ez 2020 Q2-ben 32 százalékkal volt kevesebb.

A Kantar piackutató cég közzétette az amerikai médiapiacra a a járvány miatti gazdasági visszaesés okozta csapás mértékét: ennek alapján az első félévben 19,1 százalékkal csökkent a hirdetők médiaköltése 2019 azonos időszakához képest – olvasható a Kreatív oldalán.

A reklámszakmai lapnak eljuttatott exkluzív jelentés szerint a legnagyobb visszaesés – ahogy az persze várható is volt – a második negyedévben történt,

áprilisban 34,1, májusban 31,6, míg júniusban 30,2 százalékos volt a csökkenés.

Számszerűsítve, 2019 második negyedévében még összesen 40,6 milliárd dollárt költöttek el a hirdetők, ez 2020 Q2-ben 32 százalékkal volt kevesebb, összesen 27,8 milliárd dollár.

Nem meglepő, hogy a leginkább érintett szektorok a légiközlekedés, a turizmus és a vendéglátás voltak,

ezek kombinált összköltése több mint 50 százalékkal csökkent (2019 első félévében 4,1 milliárd, idén mindössze 1,9 milliárd dollár).

Illusztráció. Fotó: AFP

Egyedül a háztartási termékek piacán nőtt a reklámköltés 12,3 százalékkal az első félévben, vélhetően azért, mert az otthon ragadt, illetve home office-ban dolgozó emberek több tisztítószert, wc-papírt stb. is vásároltak hazulra, a Procter & Gamble pl. 9,2 százalékkal költött többet idén, mint tavaly, de az e-commerce drasztikus előretörése is azt eredményezte,

hogy az Amazon 14,8 százalékkal növelte büdzséjét 2020-ban.

Médiatípusokra bontva (lásd a táblázatot) az látszik, hogy minden kategória visszaesett 2019-hez képest.

Fotó: Kantar/AdAge

A legnagyobb cspást nem a közterület,

  • hanem a napilappiac szenvedte el (-36,3 százalék),
  • ezt követi a magazinpiac (-24,6 százalék),
  • a rádió (-24,1 százalék),
  • és csak ezután jön az out-of-home (-22,2 százalék).
  • A hagyományos online hirdetési eszközök (search, display, video) terén 18,7 százalékos a csökkenés, míg a tévé esetében 16,5 százalékos, de nominálisan itt volt a legnagyobb a visszaesés, mivel itt volt a legmagasabb a bázis.

    Ha csak a második negyedévet vizsgáljuk, a visszaesés még markánsabb, és itt a fenti sorrendek is átalakulnak (a legnagyobb veszteségeket tekintve).

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.