Csökkent a gumiszervizek forgalma a tavaszi lezárások idején, harmaduk pedig még ennél is gyengébb eredményre számít az őszi szezonban – derült ki az Apollo Vredestein Kft. friss kutatásából, melynek keretében hazai gumiszervizeket kérdeztek tapasztalataikról.
Párhuzamosan a vásárlókat is megkérdezték, többségük sem az árakban, sem a kiszolgálás sebességében nem számít változásra, pedig ez utóbbit – a pontos, várakozás nélküli gyors munkát – tartják az egyik legfontosabbnak a fertőzés elkerüléséhez.
A járvány okozta kihívásokra a műhelyek is reagáltak:
A gumisok számára azonban a legnagyobb kihívást az árképzés jelenti. A műhelyek közel fele számolt be arról, hogy annak ellenére nem emelt árat, hogy erre megítélésük szerint szükség lett volna.
A válaszadók 78 százaléka számolt be ugyanis arról, hogy csökkent a forgalma a tavaszi lezárások idején,
miközben jellemzővé vált, hogy az autósok inkább az olcsóbb abroncsokat vették és szereltették fel az elmúlt időszakban. Emellett kiesést jelent számukra az is, hogy a korábban megszokottnál többen vásároltak az interneten abroncsot, és ezeket vitték a műhelyekbe felszereltetni.
A téli átszerelési szezonra is a visszafogott várakozás a jellemző. A műhelyek harmada még a tavaszinál is gyengébb forgalomra számít.
A gumiszervizek igyekeznek olyan újításokat bevezetni, amelyek segítik a járvány elleni védekezést
- mondta el a felmérés kapcsán Mikolai Béla, az Apollo Vredestein szakértője.
Szinte mindenhol biztosítják a kézfertőtlenítési lehetőséget, 30 százalékuk online bejelentkezési rendszer bevezetését tervezi, a vásárlói igényekre reagálva további 20 százalék saját webáruházat hozna létre. Az ügyfelek számára az is fontos, hogy a műhelyek fele, bár indokolt lenne, egyelőre nem tervez áremelést – fűzte hozzá a szakértő.
A kutatásból az is kiderült, hogy a vásárlók harmada a járvány miatt kevesebbet ült autóba, közel 60 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy nyaralni sem volt az idén – vagyis a kitöltők saját bevallásuk szerint kevesebbet használták gépkocsijukat.
A szervizeket felkereső ügyfelek döntő többsége (80 százalék) szerint a kiszolgálás sebessége nem fog változni a téli átszerelési szezonban, pedig legtöbben (66 százalék) éppen ezt, a várakozás nélküli gyors munkát tartják az egyik leghatékonyabb védekezésnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.