BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átírja az apróhirdetéseket a vírus

A Jófogás és a Használtautó.hu oldalt üzemeltető cég árbevétele a tavasszal harmadával esett, miután megcsappantak a hirdetések. Tart a visszarendeződés, de még mindig egyszámjegyű a csökkenés.

Egy számjegyű csökkenést mutatott a Jófogás és a Használtautó.hu oldalakat működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. (Adevinta) árbevétele a 2020. január és szeptember közötti időszakban a 2019-es hasonló időszakhoz képest – erről a társaság ügyvezetője, Palocsay Géza beszélt a Világgazdaságnak. A netes apróhirdetések piacán vezető felületek forgalmára rányomta a bélyegét a koronavírus-járvány, és bár a negatív hatás a második hullámban is kitart, a mértéke valamelyest csökkent. A cég friss pénzügyi beszámolójában arról lehet olvasni, hogy 2020 második negyedévében, áprilisban és májusban a társaság bevételei még átlagosan 25-30 százalékkal csökkentek. Azonban sem elbocsátásra, sem munkaidő-korlátozásra nem került sor, az alapvetően internetes környezetben folytatott üzletmenet biztosított volt.

A bevételkiesés egy részét költségcsökkentéssel kompenzáljuk. A bankbetétállomány tetemes, a likviditása stabil, a 2020-ra vonatkozó módosított üzleti terv továbbra is nyereséggel számol

– szögezte le. A vezetőség megítélése szerint a koronavírus-helyzet miatt nincs súlyos bizonytalanság a vállalkozás jövőjével kapcsolatban.

Lapunk érdeklődésére Palocsay Géza elmondta, hogy a forgalom és a kereslet visszaesése leginkább a hagyományos hirdetések területén, valamint az álláspiacon, az ingatlanpiacon és az autóspiacon hirdető kereskedőktől származó bevételeknél csapódott le. A Jófogás esetében a magánfelhasználóknál elsősorban a hirdetéskiemelések száma esett, míg a céges partnerek főleg kékgalléros álláshirdetést és ingatlanhirdetést rendeltek kevesebbet. A Használtautó.hu árbevétele leginkább a csoport partnereinek kínált, különleges mentőcsomagok miatt csökkent, amelyek célja a partner- és hirdetésállomány fenntartása.

Egy ilyen időszakban nyilván nem volt indokolt semmilyen áremelés, mivel még tovább mérséklődne az eredmény a tervekhez képest

– tette hozzá.

Fotó: Vémi Zoltán / VG

Rámutatott, hogy az első hullámban tapasztalt, markánsabb lejtmenet után májustól szeptember végéig jókora visszarendeződés történt, ami több kategóriában a 2019-es árbevételi eredményeket is túlszárnyalta. Például

a használtautó-piacon főleg az egy–három éves, valamint a kétmillió forint alatti járművekre nőtt nagyot a kereslet, elsősorban a személyes mobilitás iránti igény erősödése miatt, a járványhelyzetben nagyobb kockázatot jelentő tömegközlekedés kiváltására.

Középtávon az újautó-eladások visszaesése és a gyengülő forint is hathat az autóspiacra. „A második hullám hosszabb távú, trendszerű hatásait még korai lenne megbecsülni, különösen, ha Magyarországon is bevezetnek a környező országokban meghozott szigorú intézkedésekhez hasonlókat” – fogalmazott.

Az Adevinta tulajdonosa a holland Adevinta Netherlands NV. A magyarországi leány tavaly csaknem nettó 4,6 milliárd forintos forgalmat ért el, ez majdnem 15 százalékos többlet a 2018-ashoz képest. Az adózott eredmény 695,5 millió forintról 922 millió forintra emelkedett. Ennek, illetve az eredménytartaléknak a terhére az Adevinta Netherlands NV valamivel több, mint egymilliárdos osztalék kifizetéséről döntött.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.