A legnagyobb nettó árbevételt – 5266,7 milliárd forintot – tavaly is a Mol Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. érte el Magyarországon, a vállalat 228 milliárdos nyereséggel zárta a 2019-es évet. Az előző évhez viszonyítva
az árbevételét 98 milliárd forinttal sikerült növelnie a Molnak tavaly, a nyeresége azonban több mint 77 milliárddal csökkent.
A vállalat egyébként az elmúlt hetekben jelentette be, hogy megnégyszerezte, évi 20 ezer tonnára növelte a gumibitumen-gyártó kapacitását a zalai finomítójában – ehhez hárommilliárd forintos beruházást hajtott végre, amelynek háromnegyedét saját forrásból fedezte, a fennmaradó részt pedig az állam Nagyvállalati beruházási támogatási programjából.
A Világgazdaság kérésére a Figyelő top 200-as listáját is készítő Opten céginformáció által, árbevétel alapján összeállított toplistán az Audi Hungaria Zrt. áll a második helyen 2829 milliárd forinttal, a vállalat a beszámolója szerint tavaly 458 milliárd forinttal tudta növelni a bevételét 2018-hoz képest, a nyeresége azonban 24,7 milliárd forinttal csökkent. A vállalat idén szeptemberben jelentette be, hogy elkészült a másfél milliomodik autó a győri gyárában, több mint kilencven országba exportál, és a pénzügyi beszámolója szerint 13 ezer fölé nőtt a dolgozóinak a száma. Az Audi idei fejlesztéseinek zöme a fenntarthatóságot célozza meg, az energiaellátásának a 75 százaléka már most megújuló energiaforrásból származik, és a cég a keletkező hulladék 99 százalékát hasznosítja.
Az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. 1810 milliárd forintos nettó árbevételével a harmadik a listán, és amellett, hogy tavaly 91,2 milliárd forinttal több volt a bevétele, mint 2018-ban, a nyeresége 37,9 milliárd forinttal 59,8 milliárdra nőtt. A vállalat az elmúlt hetekben több energetikai céget is felvásárolt, a tulajdonába került a német Enexio magyarországi vállalata és két kínai leányvállalata is, valamint Csehország egyik legnagyobb energiakereskedőjének, egyben legnagyobb földgázkereskedőjének, az Innogy Ceská republikának a száz százaléka.
A Bosch csoport a negyedik a sorban, a magyarországi vállalatai 1532,4 milliárd forintos nettó árbevételt értek el, és 26,8 milliárdos nyereséget. A csoport Magyarországon 85 milliárd forintot fordított kutatás-fejlesztésre tavaly, beruházásokra pedig 102 milliárdot költött, ez 50 százalékkal haladja meg a 2018-as 67 milliárdot. A beruházások többsége még tart.
A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. az ötödik a listán, 1218,4 milliárdos árbevétel mellett 31,5 milliárdos nyereséggel zárta a tavalyi évet. Mintegy 190 ezer kompakt autó gurult le a kecskeméti gyártószalagokról.
A Wizz Air Hungary Légiközlekedési Zrt. a hatodik, egyben utolsó olyan magyarországi vállalat, amely ezermilliárd forint feletti árbevételt ért el tavaly. Ezt 2018-ban még nem mondhatta el magáról 819 milliárdos bevételével. A nyereségét tekintve szintén nagy az előrelépés: 102,6 milliárd forint profitra tett szert 2019-ben.
A Magyar Suzuki Zrt. 796,4 milliárdos árbevétellel és 27,9 milliárdos nyereséggel zárta a tavalyi évet, mindkét szám kedvezőbb, mint 2018-ban volt. Az autógyártó tavaly kiárusította az összes benzines autóját, ezért az év nehezen indult számára, mivel csak fokozatosan teltek meg a raktárai hibridekkel – idén már csak hibrideket értékesít. Ezt tetézte még a járványhelyzet, így várhatóan az idei eredményei nem érik majd el a 2019-es szintet.
A Samsung Electronics Magyar Zrt. is növelni tudta eredményességét tavaly, 761,6 milliárd forint volt a nettó árbevétele, és 26,3 milliárd forint a nyeresége.
A Samsung SDI egyébként éppen most hajtja végre a legnagyobb magyarországi beruházást,
amely egyben technológiai váltás is, hiszen elektromos autókhoz gyártanak akkumulátorokat az üzemben. A Samsung-gyár fejlesztése 400-500 milliárd forintba kerül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.