BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem indult jól az ősz a boltokban

Bár az előző hónaphoz képest 1 százalékkal nőtt, tavaly szeptemberhez mérten 2 százalékkal csökkent a forgalom.

Szeptemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 1,6, naptárhatástól megtisztítva pedig 2 százalékkal mérséklődött az előző év azonos időszakihoz képest – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Az élelmiszerboltokban 2 százalékkal nőtt,

  • míg a non-food termékeket kínáló üzletekben 3,8,
  • az üzemanyag-kiskereskedelemben pedig 9,8 százalékkal csökkent
  • az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.

    A 2020. január–szeptemberi forgalom – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – összességében 0,5 százalékkal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál.

    Az első őszi hónapban a nyár végéhez képest

    1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalmának szezonális és naptárhatástól megtisztított volumene.

    Mint ismert, a koronavírus-járvány következtében 81 havi növekedést követően esett vissza áprilisban 10,2 százalékkal a kiskereskedelem,

    amit májusban 2,1 százalékos csökkenés követett, majd júniusban stagnálást, júliusban 0,4 százalékos növekedést, augusztusban pedig már 0,7 százalékos bővülést mérséklődést mértek.

    Illusztráció. Fotó: Havran Zoltán / Magyar Nemzet

    A járványidőszakban megfigyelhető, hogy a korábban megszokottól eltérő az értékesítés üzlettípusok és termékkörök szerinti megoszlása, így például

    az élelmiszerek iránti kereslet átlag feletti,

    műszaki cikkekből, bútorokból vagy éppen ruházati termékekből viszont érezhetően kevesebb fogy.

    Előretekintve az év végére, a kereskedelmi szakszövetségekkel, illetve a meghatározó iparági szereplőkkel történő egyeztetések alapján ahogy a hagyományos húsvéti nagybevásárlások elmaradtak, úgy a kiugró karácsonyi forgalomra sincs garancia.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.