A Mastercard egy bostoni egyetemi kutatóintézettel (The Fletcher School at Tufts University) együttműködve bemutatta a Digitális Intelligencia Indexet (Digital Intelligence Index), amely globális képet ad az országok digitális fejlettségéről és a digitális bizalom helyzetéről világszerte.
A korábbi, 2014-es és 2017-es kutatásokra építve az idei index átfogó képet nyújt a globális digitális fejlődésről, betekintést enged a fejlődést ösztönző kulcsfontosságú törekvésekbe és részletesen beszámol arról is, hogy mindez milyen kihívásokat jelent a gazdaság számára a globális világjárvány alatti és utáni időszakban.
Különösen a leggyorsabban fejlődő digitális gazdaságok – mint az Egyesült Államok, Dél-Korea, Tajvan, Egyesült Arab Emírségek és Németország – múlták felül jelentősen az OECD növekedési ütemét 2020 második negyedévében, a globális lezárások közepén.
Kimagasló tehetségekkel, az ipar és az egyetemek közötti aktív együttműködéssel eredményesen vezettek be digitális termékeket a mindennapi használatba.
A világjárvány a legjobb próbatétele most annak, hogy a világ milyen lépéseket tesz a digitalizációért. Világosabb képet kaphatunk arról, hogy a dinamikusan fejlődő digitális gazdaságok miként járulhatnak hozzá a gazdaság fejlődéséhez a globális zűrzavar idején, és hogyan tudnak alkalmazkodni
– mondta Bhaskar Chakravorti, a Fletcher globális üzleti karának dékánja.
A világ lakosságának közel kétharmada rendelkezik internet hozzáféréssel, de egy olyan szakaszba léptünk, ahol ez a hozzáférhetőség önmagában már nem elegendő. Az olyan szempontok, mint a hozzáférés minősége, az intézményi háttér, a határozott törvényi szabályozás és a szolgáltatások iránti fogyasztói igény sokkal fontosabb tényezők lettek a digitális versenyképesség és fenntarthatóság meghatározásában. Ennek ismeretében a vállalkozások és a kormányok együttműködhetnek abban, hogy a világon élő 7,6 milliárd ember megismerhesse azokat a lehetőségeket, amelyeket egy digitálisan fejlett gazdaság kínál.
Az idei index két tényezőt vizsgál: a digitális evolúciót (Digital Evolution) és a digitális bizalmat (Digital Trust). A digitális evolúció a gazdaság állapotát jelzi a fizikai múlttól a digitális jelenig haladva. A digitális bizalom pedig az a híd, amely összeköti a digitális jelent az intelligens és inkluzív digitális jövővel.
A kutatás során a világ online népességének 95 százalékát térképezték fel és 12 éves adatokra támaszkodtak. 90 ország gazdaságában, 160 különböző indikátort vizsgáltak a digitalizáció témakörében és az országokat négy fő pillér – intézményi környezet, keresleti feltételek, ellátási feltételek, valamint az innováció és a változás képessége – alapján csoportokba osztották.
Az általuk számolt digitális bizalmi (Digital Trust) eredménymutató 42 ország gazdaságában 198 különböző indikátort vizsgál 4 fő szempont szerint: viselkedés, attitűd, környezet és tapasztalat.
Mivel egyre inkább a „digitálisan élünk” fontos megérteni, hogy bár a világ elképesztő mértékben digitalizálódik, az egyes országok eltérő fejlődési pályát járnak be. Európa gazdaságai digitálisan a legfejlettebbek közé tartoznak a világon, de ahogy a technológia fejlődik, a mi megközelítésünknek is lépést kell ezzel tartania. Európa politikai környezete nagyon támogató, intézményei, infrastrukturális lehetőségei és a fogyasztók erős bizalma lehetővé teszi a régió gazdaságainak fenntartható digitális vezetőként való boldogulását
– mondta Mark Barnett, a Mastercard Europe elnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.