Bizakodó a jövővel kapcsolatban, és folytatja az ügyfelek kiszolgálását a SsangYong hivatalos importőre Magyarországon, a már megrendelt autók és az alkatrészek is a vevők tulajdonába kerülnek – erről az érintett cég, a Wallis Automotive Europe Kft. (WAE) ügyvezető igazgatóhelyettese, Bihari Pál beszélt a Világgazdaságnak.
Arra is kitért, hogy a korábbiakban bejelentett új modellek, illetve a SsangYong első teljesen elektromos konstrukciója is az előzetes tervek szerint érkezik:
az új Tivoli Grand és az új Rexton gyártása jövő februárban kezdődik, a Korando EV-é nem sokkal később, 2021 második negyedévében indul.
A WAE helyzetjelentése annak fényében optimista, hogy a dél-koreai gyártó a napokban csődvédelemért folyamodott, miután fizetésképtelenné vált a hitelezői felé. A nemzetközi sajtó beszámolói szerint a SsangYong az öt hónapos haladék lejártát követően sem tudta rendezni egy 150 millió dolláros kifutott adósságát a hazai és külföldi pénzintézeteknél.
A híradásokban az is szerepelt, hogy az idei szeptember 30-i állás szerint a konszern a nettó 1,54 milliárd dolláros vagyona mellett 1,45 milliárdos tartozást halmozott fel.
Igaz viszont, hogy tegnap a szöuli csődbíróság úgy döntött, 2021. február 28-ig elhalasztja a csődeljárás megkezdéséről szóló döntést. Ezzel kapcsolatban Bihari Pál arra hívta fel a figyelmet, hogy a SsangYong Motor Company december 21-én elindította az úgynevezett Autonóm reorganizációs támogató programot (ARS), amelyet a dél-koreai cégbíróság tegnap jóváhagyott.
Az ARS nagyon hasonló az Egyesült Államokban ismert Chapter 11-hez, azaz három hónapig a cégnek lehetősége nyílik újrastrukturálni a tartozásait és megállapodni a hitelezőivel.
Fontos, hogy ezalatt a gyártó folytatja a normál működését, tehát továbbra is zajlik a termelés, az autók leszállítása és az alkatrészellátás. Miután a társaság megállapodik a tartozásairól, a reorganizációs folyamat lezárul, majd a márka reputációjának sérülése nélkül visszaállhat a szokásos üzletmenet. A WAE ügyvezető igazgatóhelyettese megjegyezte, hogy folynak tárgyalások egy új potenciális befektetővel, az ARS pedig lehetőséget teremt a megállapodás megkötésére.
Biztosak vagyunk benne, hogy mindegyik, a SsangYonggal kapcsolatban álló fél érdeke, hogy hosszú távú megoldást találjon a jelenlegi helyzetre,
beleértve a pénzügyi partnereket – például a Koreai Fejlesztési Bankot, a J. P. Morgant, a BNP Paribas-t –, a tulajdonosokat, kiváltképp a többségi tulajdonos Mahindra & Mahindra vállalatot, az új potenciális befektetőt, a beszállítókat, valamint a dél-koreai kormányt is – fogalmazott.
Miközben a SsangYong globálisan a megmaradásáért küzd, Magyarországon az importőr az idén felért a csúcsra. A 2020-as év rekordeladást hozott: az első 11 hónapban 831 SsangYong modellt helyeztek forgalomba itthon, ami a 2019-es évhez képest 96 százalékos növekedés, valamint 0,62 százalékos piaci részesedés.
Mindez a teljes piac 18,47 százalékos visszaesésének fényében különösen figyelemre méltó eredmény. A WAE az AutoWallis csoport tagja, 2012-ben vezette be a távol-keleti márkát Magyarországon és Romániában, amelyet 2018-tól Csehországban és Szlovákiában is forgalmaz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.