Tavaly összesen 128 ezer újautót helyeztek forgalomba Magyarországon, decemberben pedig 12,7 ezret – derült ki a Datahouse legfrissebb jelentéséből. Negyedéves bontásban a negyedik lett a legerősebb 37,9 ezer autóval, és a tavaszi járványhelyzet miatt a második negyedév a leggyengébb 23 ezer személygépjárművel.
A legszerényebb hónap tavaly az április volt 6,1 ezer személyautó forgalomba helyezésével, a csúcsot pedig novemberben érte el a piac 13,2 ezer járművel.
Az előző évhez viszonyítva 2020-ban 18,9 százalékos a csökkenés, 2018-hoz viszonyítva azonban csak 6,3 százalékos. A piac lassulására egyébként számítottak az ágazat szakemberei, a 2019-es rekordév eredményei azért is voltak kiugróak, mert a károsanyag-kibocsátás uniós szigorítása miatt már a nyáron elkezdtek forgalomba helyezni olyan új autókat, amelyeket még nem értékesítettek, tehát a regisztrált járművek száma nem egyezik az eladott autók számával. De hatással volt a piacra a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása is.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete 2020 elején még 155 ezer új személygépjármű forgalomba helyezésével számolt az év során, a járványhelyzet miatt azonban áprilisban már 118 ezret prognosztizált. A módosított becslést azonban 10 ezerrel sikerült túlszárnyalnia a piacnak.
Márka szerinti bontásban az év utolsó hónapjában ismét a Suzuki vezette a piacot:
1718 személyautó forgalomba helyezésével a piac 13,5 százalékát tudhatta magáénak. A második helyen a Ford végzett 1402 autóval és 11 százalékos piaci résszel, a harmadik pedig a Toyota lett 1328 személygépjárművel és 10,4 százalékos részesedéssel.
A tavalyi összesített eredmények alapján is a Suzuki szerezte meg a legnagyobb piaci részesedést (11,5 százalék), és az év során 14,7 ezer autót helyezett forgalomba. A decemberi lista második és harmadik helyezettje azonban helyet cserélt az éves összesítésben, miszerint a Toyota 12,6 ezer új személygépjárművet adott a magyar utakra, és ezzel 9,9 százalékos piaci részesedést szerzett (2019-ben 6,9 százalék volt), addig a Ford 11,7 ezer járművet, amellyel 9,1 százalékos piacot tudhatott magáénak.
A tavalyi év során csak a Toyota és a Fiat tudott több autót forgalomba helyezni, mint 2019-ben,
utóbbi márka éves összesítésben a hetedik helyen végzett és a 2019-es 3,5 százalékos piaci részesedését 5,3 százalékra tudta feltornázni. A top tizes lista legnagyobb esését az Opel produkálta: 2019-ben még a negyedik helyen állt 7,1 százalékos piaci részesedéssel és 11,2 ezer autót helyezett forgalomba, tavaly azonban csak 6,1 ezer járművet, amellyel a kilencedik helyre csúszott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.