A szentimentális vásárlók minden eddiginél többet költenek Valentin-napra: az ezzel kapcsolatos kiadások az elmúlt évtizedben 180 százalékkal nőttek Európában az éves Mastercard Love Index szerint. A költések alapján a magyarok körében is egyre népszerűbb a Valentin-nap,
tavaly több mint 10 milliárd forinttal költöttek többet honfitársaink ebben az időszakban, mint 2011-ben. Ennek felét 2020-ban utazásra költötték a szerelmesek, de ékszerre is több mint 350 milliót adtak ki.
A kártyás vásárlások globális elemzésének köszönhetően a jelentés betekintést nyújt az év legromantikusabb napja körüli költekezési szokásokba és trendekbe. Ez alapján Európában hétszer (648 százalékkal) több ajándékot és élményt vásárolnak, mint tíz évvel ezelőtt – beleértve az olyan hagyományos ajándékokat és programokat, mint a virágok (272 százalék növekedés) és az éttermi vacsorák (242 százalék növekedés). Virágra Európa-szerte Oroszországban költötték a legtöbbet, ezt követi Svédország és az Egyesült Királyság.
Az ékszerekre fordított kiadások szintén nőttek az elmúlt évtizedben, éves összevetésben 2011 óta 119 százalékos volt a növekedés. Tavaly Olaszországban költöttek a legtöbbet ékszerekre, ezt követi az Egyesült Királyság és Oroszország.
Mivel azonban Európa nagy részén még mindig korlátozások vannak érvényben, az elviteles és otthon elkészíthető éttermi csomagok, a parkban tett séták, házi készítésű ételek, filmmaratonok és otthoni spa-napok a legnépszerűbb módjai annak, ahogy a párok idén a Valentin-napot töltik.
Az online vásárlás az elmúlt évtizedben folyamatosan növekedett, és sosem volt még olyan népszerű, mint most.
Az elmúlt tíz évben 572 százalékkal nőtt az online tranzakciók száma a Valentin-napi időszakban, Európában.
A megkérdezettek közel fele (45 százalék) tervezi idén online megvenni a Valentin-napi ajándékokat, a magyarok 35 százaléka nyilatkozott így. Sokan pedig külön figyelnek arra is, hogy a virágot és egyéb ajándékokat helyi vállalkozásoktól szerezzék be – az európai átlaghoz (49 százalék) hasonlóan a magyarok 47 százaléka tervez így tenni.
A járvány ugyan megakadályozta az embereket abban, hogy fizikálisan találkozzanak szeretteikkel, de abban nem, hogy a szerelem így is rájuk találjon. Minden ötödik európai válaszadó (19 százalék) online talált kapcsolatra az elmúlt évben, 19 százalék pedig Zoomon vagy más videós platformon randevút is tartott. Közel minden harmadik megkérdezett (30 százalék) a social distancing jegyében sétálni ment kedvesével, és 21 százalék regisztrált online társkereső oldalakra az elmúlt évben.
A Mastercard jelentése a kapcsolatokhoz való hozzáállásunkra is rámutat; így arra is, hogy a mostani Valentin-nap miként lehet minden eddiginél értékesebb.
A megkérdezettek 45 százaléka idén jobban átgondolja a szerelmesek napját, és 46 százalékuk a korábbiakhoz képest több kreativitást szeretne az ünnepbe csempészni.
A magyar válaszadók mindkét esetben lelkesebbek az európai átlagnál, a hazai válaszadók fele (50 százalék) fordít több energiát a szerelmesek ünnepének tervezésére és 52 százalékuk a szokásosnál is kreatívabb szeretne lenni.
„A Mastercard Love Index csaknem egy évtizede nyújt betekintést a globális vásárlási szokásokba és a trendekbe az év legromantikusabb napja kapcsán. Természetesen az idei év semmilyen szempontból nem összehasonlítható a többivel, de Valentin-nap kapcsán mégis minden eddiginél magasabb a költések aránya. Kiemelkedő az online vásárolt, illetve a helyi vállalkozásoktól beszerzett ajándékok aránya”
- mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Mindez kétség kívül katalizálta az e-kereskedelmet, és ennek eredményeként egyre több embernek tudunk gyors, kényelmes és biztonságos online vásárlási élményt biztosítani, segítve őket a digitális átállásban
- tette hozzá.
A 2021-es Valentin-nap tíz legnépszerűbb romantikus élménye (Európa)
1. Otthon elkészített ételek 49 százalék
2. Éttermekből rendelt ételek 27 százalék
3. Séta a parkban 21 százalék
4. Filmmaraton 20 százalék
5. Séta a városban, lakhelyen 19 százalék
6. Házi spa-nap 13 százalék
7. Játék este 12 százalék
8. Beltéri piknik 11 százalék
9. Pop-up piknik a szabadban 6 százalék
10. Virtuális randi (Zoom, Facetime stb.) százalék
A 2021-es Valentin-nap tíz legnépszerűbb romantikus élménye (Magyarország)
1. Otthon elkészített ételek 41 százalék
2. Éttermekből rendelt ételek 26 százalék
3. Séta a parkban 22 százalék
4. Filmmaraton 21 százalék
5. Játék este 19 százalék
6. Séta a városban, lakhelyen 18 százalék
7. Beltéri piknik 18 százalék
8. Házi spa-nap 16 százalék
9. Pop-up piknik a szabadban 7 százalék
10. Virtuális randi (Zoom, Facetime stb.) 5 százalék
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.