BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Javult az üzleti hangulat a német autóiparban februárban

Februárban a kereslet viszont elég gyatrán alakult, a vonatkozó indikátor mínusz 3,6 pontra csökkent a januári plusz 10,6 pontról.

Javult az üzleti hangulat februárban a német autóiparban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének havi rendszeres felmérésében.

Hétfőn közzétett felmérésében az ifo gazdaságkutató intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) az autóipari üzleti hangulatindex mínusz 2,3 pontra emelkedését mutatta ki a januári mínusz 7,7 pontról.

A februári viszonylag alacsony érték alapján tehát a helyzetét negatívan megítélő vállalatok száma már nagyjából megegyezik a helyzetét pozitívan értékelő vállalatokéval.

Februárban a kereslet viszont elég gyatrán alakult, a vonatkozó indikátor mínusz 3,6 pontra csökkent a januári plusz 10,6 pontról.

A megrendelésállomány ennek megfelelően csak szerény mértékben gyarapodott. A késztermék állomány valamelyest felduzzadt, a januárinál lassúbb ütemben ürült, így az indikátor mínusz 9,1 pontra ment le februárban az előző havi plusz 5,1 pontról.

Fotó: Shutterstock

A kilátások megítélése viszont jelentősen javult az autóipari vállalati vezetők körében.

Jelenleg még a tél közepére jellemző pangás van az autóiparban, de már bizakodással tekintenek a tavaszi fellendülés elé

- mutatott rá Klaus Wohlrabe az ifo felmérést vezető szakértője. A várakozások indikátora a januárhoz képest 15,1 ponttal plusz 37,0 pontra ment fel.

Megkezdődött a termelés felfuttatása, a mutatószám a januári mínusz 0,5 pontról plusz 35,5 pontra emelkedett februárban.

A nemzetközi piaci kilátások nagy reményekkel töltik el az autóipari cégeket

- mondta Wohlrabe. Mindazonáltal az autóipari cégeknek továbbra sem lesz szükségük több alkalmazottra, sőt, foglalkoztatási terveik létszámcsökkentést vetítenek előre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.