Miután 2020 elején világszerte kitört a koronavírus-járvány, a kormányok a világ minden pontján igyekeztek mindent megtenni polgáraik védelméért. Ahogy sok más országban, úgy az Egyesült Királyságban is kulcsfontosságú stratégiai céllá vált, hogy az ország lakosságát a lehető legszélesebb körben tájékoztassák a helyzetről, azaz a vírus veszélyességéről, az ellene való védekezési lehetőségekről, az egyes rendszabályok meghozataláról, annak szükségességéről.
E cél elérése érdekében a brit kormányzat hatalmas kampányokba kezdett, és élt a kereskedelemben jól bevált hirdetési formák alkalmazásával.
A szakemberek számára így nem okozott meglepetést, hogy
A TradingPlatforms.com szakportál adatai szerint ezzel olyan magántulajdonban lévő cég- és egyben hirdetőóriásokat is megelőzött, mint a több mint négyszáz fajta élelmiszer, illetve egyéb fogyasztási terméket gyártó Unilever multinacionális vállalatot, vagy a Sky médiaóriást.
A brit kormány mellett a Public Health England (PHE) közegészségügyi szervezet is felkerült a brit vezető hirdetőinek Top 10-es rangsorába, a 2020-as évban a hetedik helyen végzett. Megjelenése további bizonyíték arra, hogy a Downing Street 10.-ben milyen erőfeszítéseket tettek 66 millió polgár tájékoztatására, a nyilvánosság legnagyobb fokú elérésére.
és ez a volumen a brit szervezetek között minden idők legnagyobb reklámköltség-növekedésének számít egyik esztendőről a másikra.
A koronavírus-járvány kitörését követően az Egyesült Királyságban tavaly márciusról áprilisra több mint 90 százalékkal csökkent a reklámozás a metró- és vasútállomásokon, 76 százalékkal az utak mentén és 56 százalékkal az élelmiszeráruházak előterében.
A nagy állami szerepvállalás ellenére Nagy-Britanniában a hirdetési piacon a járványhelyzet – és az ezzel együtt járó gazdasági visszaesés – következményeként a Top 10-ben lévő hirdetőcégek reklámköltései együttesen ötödével estek vissza a 2019-es évvel összevetve.
Becslések szerint a briteknél összességében 2020-ban 4,4 százalékkal csökkentek a nettó hirdetési kiadások, melyek 21 milliárd fontot (körül-belül 8800 milliárd forintot) tettek ki.
– derül ki a Magyar Reklámszövetség 2021. áprilisi jelentéséből.
Ez elsősorban a globális platformok töretlen népszerűségének köszönhető, mivel a hazai szereplők hirdetési bevételei 0,2 százalékkal mérséklődtek az előző évihez képest.
Azonban míg itt a versenypiac reklámra fordított kiadásai tavaly csaknem 6 százalékkal mérséklődtek, addig az állami hirdetések részaránya növekedett: az állami költések 11,4 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit.
A TradingPlatforms szakemberek a magyarországi adatokat úgy értékelik, hogy a médiahirdetési piac csak kisebb mértékű zsugorodása főként a jelentősen megemelkedett állami reklámköltésnek volt köszönhető.
Az Egyesült Királyságban a hétfői adatok szerint a járvány kezdete óta 4 403 060 a fertőzöttek száma, és 127 518-an haltak meg a betegségben.
Ugyanakkor az ország teljes felnőtt lakosságának jóval több mint a fele, 32,1 millió ember megkapta az első oltást, és 7,5 millióan már a második dózison is túl vannak, így már a korlátozások enyhítése is fokozatosan zajlik. Április 12-től már a pubok teraszai is várják a vendégeket.
Ha a jelenlegi ütemben növekszik az átoltottság az országban, akkor a következő nagyobb nyitásra május 17-én kerül majd sor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.