Az ipari termelés februári teljesítményéről szóló második becslést és az építőipar februári kibocsátásának adatait publikálja jövő héten a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Szerdán teszik közzé az ipari termelés februári adatának második becslését.
Az április 8-án kiadott első becslés szerint az ipari termelés februárban 1,9 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit a januári 6,7 százalékos visszaesés után.
Munkanaphatástól megtisztítva 3,9 százalékkal nőtt a termelés. Az előző hónaphoz képest 4,8 százalékkal nőtt a szezonálisan és munkanappal kiigazított ipari kibocsátás, a tavaly áprilisi mélyponthoz képest pedig 67 százalékkal emelkedett, és a járvány előtti csúcsot is meghaladta. A növekedéshez a feldolgozóipari alágak többsége hozzájárult. A számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása nőtt, ugyanakkor a legjelentősebb súlyú járműgyártás nagyobb, az élelmiszer, ital és dohánytermék gyártása kisebb mértékben csökkent.
Csütörtökön az építőipari termelés februári statisztikáját közli a KSH. Januárban az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 11,0 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál, mindkét építményfőcsoport termelése bővült, az épületeké 10,0 százalékkal, az egyéb építményeké 12,8 százalékkal. A szezonálisan és munkanaphatással kiigazított indexek alapján
az építőipar termelése a decemberihez mérten 7,4 százalékkal nőtt, januárban 32,8 százalékkal haladta meg a tavaly májusi mélypontot.
A megkötött új szerződések volumene 8,0 százalékkal nőtt, ezen belül az épületek építésére kötött szerződéseké 32,2 százalékkal csökkent, az egyéb építmények építésére vonatkozóké viszont 326,9 százalékkal nagyobb volt a tavaly januári, alacsony bázisnál.
Az építőipari vállalkozások január végi szerződésállományának volumene 11,5 százalékkal magasabb volt a tavaly január véginél. Az épületek építésére vonatkozó szerződések volumene 27,0, az egyéb építményeké 2,2 százalékkal nagyobb volt, mint egy évvel korábban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.