A negyedik negyedévi után az idei első negyedévben is csökkent az euróövezet bruttó hazai terméke az előző negyedévihez képest az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat keddi jelentése alapján.
Folytatódott a kilábalás, azonban a válság előtti teljesítményt még nem érte el a magyar gazdaság.
Az Eurostat második becslésében is az első becsléssel megegyező adatokat közölt, amelyek szerint
az euróövezeti bruttó hazai termék éves bázison 1,8 százalékkal csökkent az idei első három hónapban, az előző negyedévihez képest pedig 0,6 százalékkal csökkent.
Az Európai Unióban 0,4 százalékkal csökkent az idei első negyedévben a bruttó hazai termék negyedéves és 1,7 százalékkal éves bázison.
A GDP mindkét régióban csökkent a negyedik negyedévben is, negyedéves és éves bázison egyaránt.
Az euróövezetben 0,7 százalékos, az EU-ban 0,5 százalékos volt a negyedéves GDP-csökkenés, az éves pedig 4,9 százalék az euróövezetben és 4,6 százalék az EU-ban.
A két egymást követő negyedéves GDP-csökkenéssel az euróövezet és az EU technikailag recesszióba lépett.
Várakozáson felül teljesített a magyar gazdaság az év első három hónapjában – kommentálta Varga Mihály a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) első becslését a gazdaság első negyedéves teljesítményéről.
Nagy fellendülés volt viszont a harmadik negyedévben mindkét régióban a koronavírus-járvány miatt bekövetkezett második negyedévi visszaesés után. Éves bázison azonban még a harmadik negyedévben is elmaradásban volt a bruttó hazai termék az euróövezetben és az EU-ban is.
A harmadik negyedévben az euróövezetben 12,5 százalékkal, az EU-ban pedig 11,7 százalékkal nőtt a GDP az előző negyedévhez képest, amikor 11,6 és 11,2 százalékos volt a negyedéves visszaesés, a legnagyobb a nyilvántartások 1995-ös kezdete óta.
A harmadik negyedévben az euróövezeti GDP 4,1 százalékkal, az uniós 4,0 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A második negyedévben 14,6 százalékos és 13,8 százalékos volt az éves elmaradás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.