A járvány miatti változások felgyorsították és átformálták egyes vállalati célkitűzéseket, és új kezdeményezések is születtek – hangzott el egy online sajtótájékoztatón, amelyen több hazai nagyvállalatának felső vezetője osztotta meg tapasztalatait.
A Grayling a februárban 500 nemzetközi vállalatvezető megkérdezésével készített globális kutatásában azt mérte fel, hogy a cégek, hogyan reagáltak a pandémia hatásaira
– ismertette Szőke Eszter, a Grayling Hungary ügyvezetőigazgató-helyettese. Ezen eredmények alapján beszéltek a magyarországi jógyakorlatról a Shell, a GE, a Diageo és a székesfehérvári Arconic-Köfém Mill Products Hungary Kft. vezetői.
A felmérés alapján a világjárvány idején csak a cégek 32 százalékának volt fontos a profit maximalizálása, vagyis az üzletiek mellett előtérbe kerültek más szempontok is. A válaszadók 63 százaléka a kollektív felelősségvállalást tartotta fontosnak, a 85 százaléka pedig úgy értékelte, hogy a társadalmi jólét hozzájárulhat a vállalati jólét jövőbeli sikereihez.
Tavaly március óta követtünk minden, a pandémia megelőzését célzó intézkedést, ez biztonságérzetet adott a munkavállalóinknak. Emellett jeleztük, hogy számítunk rájuk akkor is, ha otthonról végzik a feladataikat.
– mondta Varga Zsuzsanna, a székesfehérvári Arconic-Köfém Mill Products Hungary Kft. ügyvezetője és HR-vezetője. A társaságnál a járvány miatt csökkenteni kellett a munkaidőt és elbocsátásra is szükség volt, a cég életében 2-3 hónapos visszaesést jelentett a világjárvány. Szeptemberben azonban visszaállt a megrendelések száma, ma pedig már 20 százalékkal meghaladja az előző évit.
A GE Corporate Informatikai igazgatója, Paál Laura számára az volt a legnagyobb kihívás, hogy meg kellett győznie a felsővezetőket az otthoni munkavégzés hatékonyságáról.
Márciusban az első negyedéves zárást otthonról oldották meg, mégpedig flottabbul, mint korábban.
A Shell már korábban is a rugalmas munkavégzést részesítette előnyben – erről Bujdosó Andrea, az olajipari cég mobilitási üzletágának vezetője beszélt.
A vállalatok több eszközzel támogatták a munkavállalók biztonságérzetét. Volt ahol plusz tíz nap szabadságot adtak, vagy virtuális dadus foglalkozott az otthon lévő gyerekekkel, msáhol az otthoni munkavégzéshez ergonómiai eszközöket adtak, vagy laptopot a családoknak a igitális oktatáshoz.
Az irodai visszatérés terén a vállalatok jellemzően a hibrid rendszert választják. A Diageónál 30 százalékos kapacitással térnek vissza, de később sem mehetnek 60 százalék fölé, a Shellnél egyelőre 20 százalékban maximálták a bent dolgozók arányát.
Transzatlanti konfliktus bontakozott ki a pénzügyi szektorban arról, hogy a dolgozók mikor térhetnek vissza fizikailag a munkahelyeikre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.