A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított a Wish online piactere működési gyakorlatának vizsgálatára, ugyanis a népszerű webáruház ár- és kedvezményfeltüntetési rendszere vélhetően tisztességtelen.
A versenyhatóság vizsgálatot indított az amerikai Wish webáruház európai működtetőjével, a holland ContextLogic B.V-vel szemben. A GVH ugyanis azt valószínűsíti, hogy
A Wish az eladókat és a fogyasztókat összekötő, online piactérként működik, és hazánkban is népszerű: egy tavalyi felmérés alapján a magyar fogyasztók harmadik legkedveltebb külföldi webáruháza. A nemzeti versenyhatóság szerint azonban az üzemeltető feltételezhetően nem az elvárható szakmai gondossággal jár el a platform ár- és kedvezményfeltüntetési gyakorlatának kialakítása és ellenőrzése során.
A GVH gyanúja szerint
egyes, jelentős kedvezménnyel kínált termékek eredeti árait pedig a webáruház korábban vélhetően sosem alkalmazta. Szintén megtévesztőek lehetnek a visszaszámláló órával párosuló, néhány percig kedvezményt ígérő „azonnali ajánlatok” – ugyanis a fogyasztókat sürgető határidő lejárta valószínűleg semmilyen tényleges hatással nincs sem termék árára, sem az elérhetőségére.
A vizsgálat emellett kitér egyes, hangsúlyosan megjelenő termékjellemzők megalapozottságára is (pl. kiemelten feltüntetett, magas karátszám az esetenként néhány száz forintos ékszereknél).
Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.